گادوین منشا از پرسپولیس جدا می شود؟
گادوین منشا در دیدار رفت تیم های پرسپولیس و الاهلی عربستان حکم منجی تیم را داشت. او به محض ورود به زمین مسابقه توانست روند بازی را به سود نماینده کشورمان تغییر بدهد و در ادامه با زدن یک گل زیبا از راه دور نتیجه دو بر یک باخته را به دو بر دو تغییر دهد تا ما بازنده بازی اول نباشیم. او با انگیزه ای بالا آماده دیدار دوم می شود.
چرا اینقدر زود گل خوردید؟ 
- از این نوع گل خوردن متنفرم. خیلی بدم می آید تیمی که برایش بازی می کنم زود گل بخورد. همه برنامه های تیم، بچه ها و پلان هایی که کادر فنی برای تیم حریف تدارک دیده اند بر هم می ریزد.  

 پس چرا این اتفاق برای تان افتاد؟ 

- گاهی اینگونه می شود. گاهی اتفاق می افتد که با یک اشتباه یا یک حادثه این گل ها به ثمر می رسند. مهم این است که تیم تان را جمع کنید و فکر می کنم هر تیمی غیر از ما بود نمی توانست به بازی برگردد.  

 چطور؟ 

- تیم ما به معنی واقعی تیم است. همه برای یک هدف مبارزه می کنند و با توجه به اینکه می خواستیم بازی را ببریم و به دور بعد صعود کنیم همه تلاش کردند تا گل را جبران کنیم.
پس چرا دوباره گل خوردید؟ 
- فضای ورزشگاه تا حدی روی تیم تأثیرگذاشته بود...

...تو که درون زمین نبودی چطور متوجه این موضوع شدی؟ 

- مشخص بود. من نمی خواهم به مسایل بین ایران و عربستان دخالت کنم ولی با توجه به اینکه ما در این بازی میزبان بودیم  باید در تهران بازی می کردیم ولی مسابقه مکان در عمان برگزار می شد نوعی فشار روحی روانی روی تیم ما ایجاد می کرد.
چرا روحی؟ 
- خب ما با اینکه می شد در تهران با 100 هزار ایرانی میزبان باشیم در وضعیتی به دیدار الاهلی رفتیم که آنها بیشتر در ورزشگاه سروصدا راه انداخته بودند و انگار که ما مهمان آنها بودیم. قبل بازی که برای گرم کردن به چمن رفتیم اینقدر برای ما شعارهای عربی خواندند که نشد خوب روی کارمان تمرکز کنیم. همه اینها به اضافه گلی که زود دریافت کردیم باعث شدند تا بازی را از دست بدهیم و دو گل عقب بیافتیم.  
ولی بازگشت شکوهمندی با تعویضی ها داشتید؟
- برانکو به خوبی متوجه این موضوع شد. او می دانست اگر ما برویم چون دیگر با شرایط و جو استادیوم آشنا بودیم می توانیم راحت تر بازی کنیم و همین انرژی را هم به بقیه منتقل کردیم تا تیم از نظر فنی و روحی بالا بیاید. 
وظیفه تو چه بود؟ 
- من باید با دوندگی در بیرون محوطه جریمه الاهلی نظم دفاعی شان را بر هم می ریختم. برانکو می دانست آنها می خواهند از دو گلی که زدند دفاع کنند برای همین هم در نیمه دو با حالت تدافعی تری به زمین آمده بودند. من رفتم که با شوت و دور زدن های دائمی بیرون محوطه جریمه و در نهایت نفوذ به داخل 18 قدم نظم شان را مختل کنم. اگر هم دیده باشید در آن 20 دقیقه پایانی ما بارها درون شش قدم الاهلی صاحب موقعیت شدیم و یکی دو بار هم بچه ها تا آستانه باز کردن دوباره دروازه رفتند ولی نشد!  
چرا طارمی نتوانست گل بزند؟ 
- مهدی تلاشش را کرد و اتفاقا او در خسته شدن خط دفاع الاهلی نقش بسزایی داشت. ما برای گلزنی او تمرین کرده بودیم و مهدی هم بارها خط دفاع الاهلی را آزار داد اما با بدشانسی نتوانست گل بزند.  
فکر می کنی بازی برگشت بتوانید حکم صعود بگیرید؟ 
- کار سختی است. تیمی که من دیدم خیلی باتجربه و منظم فوتبال بازی می کند اما کاری که ما می خواهیم انجام بدهیم قطعا باعث صعودمان می شود.
آنها هم می خواهند صعود کنند؟ 
- البته که می خواهند اما خودشان متوجه شدند که پرسپولیس اگر بخواهد حتی بازی دو بر صفر عقب افتاده را هم برمی گرداند پس ثابت کردیم که  برای بازی برگشت این توانایی را داریم که شکست شان بدهیم. هدف ما رسیدن به فینال و قهرمانی آسیاست  به این هدف هم می رسیم.
گفته می شد از خارج از ایران پیشنهاد داری؟ 
- صحبتهایی با مدیر برنامه ام انجام شده بود ولی من هیچ توجهی به این مسایل نمی کنم و در حال حاضر مهمترین چیز برایم موفقیت پرسپولیس در رقابت با الاهلی است.  
خودت نمی خواهی یا پیشنهاد خوب نیست؟ 
- هیچکدام. من فقط روی تیمم تمرکز دارم.  
چطور؟ 
- من با این هدف به تیم قهرمان ایران پیوستم که بتوانم با این تیم قهرمان هم بشوم وگرنه در پیکان می ماندم و  پولم را هم سرموقع می گرفتم(خنده). از پرسپولیس به خاطر پرتماشاگر بودنش خوشم می آید و می خواهم با این تیم تا قهرمانی آسیا هم بالا بروم.  
فکر نمی کنی الاهلی مانع از این کار شود؟ 
- آنها هم در حال تمرین هستند و ما نیز باید برای دیدار برگشت آماده شویم. ما محکوم به بردیم. یک گل زده ما را به نیمه نهایی می برد و برای همین به هیچ عنوان اجازه اشتباه کردن نداریم.
تساوی برای شما خوب نیست؟ 
- فقط تساوی بیش از 2 گل به دردمان می خورد. یک – یک یا صفر – صفر باعث حذف ما می شود.
در صحنه گل چه شد که یکمرتبه شوت زدی؟ 
- پاس پشت به دروازه علیپور خیلی به جا بود. من هم اول خواستم شوت کنم ولی مردد شدم تا اینکه یک آن دیدم دروازه بان شان جلو آمده و زدم. فکر می کردم گل بشود و گل هم شد. خوشحال شدم حال حریف را گرفتیم. در بازی برگشت هم تلاش می کنم باز گل بزنم تا همه ایرانی ها خوشحال شوند.
در جام حذفی هم که با نفت تهران باید دیدار کنید؟ 
- خیلی برایم جالب بود که باز هم باید با این تیم بازی کنیم. فکر کنم سومین بازی مان در این یکی دو ماه باشد. البته این به ما کمک می کند که راحت تر به مسابقه برویم ولی خب شرایط جام حذفی خیلی متفاوت است و اگر بخواهیم با اتکا به نتایج قبلی به میدان برویم ممکن است حذف شویم.
پس نگرانی؟ 
- نگرانی خاصی ندارم. می گویم باید با دقت بیشتری حتی نسبت به دو بازی قبل در سوپرجام و لیگ با نفت بازی کنیم.