بازی ایران و کره جنوبی فضایی می شود

روزنامه «چوسان» با انتشار مقاله‌ای نوشت: بازی حساس کره‌جنوبی و ایران نبرد فضایی خواهد بود. هر 2 تیم تلاش بسیار زیادی می‌کنند تا فضا به یکدیگر جهت بازی ندهند.

شین تائه‌یونگ، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی درباره نوع تمرینات پیش از مصاف با ایران می‌گوید: زمانی که بازی‌های تیم ملی را آنالیز می‌کردیم متوجه شدیم هیچ ارتباطی میان خطوط نیست و نمی‌توانستیم هیچ فشار تأثیر‌گذاری ایجاد کنیم.

سرمربی جدید تیم ملی کره‌جنوبی قصد دارد تا ایران را در طول 90 دقیقه بازی روز پنجشنبه تحت‌فشار بگذارد و ارتباط بین خطوط حمله، میانی و دفاعی نیز حفظ شود. اگر 10 بازیکن کره‌جنوبی به‌غیر از دروازه‌بان این تاکتیک شین تائه‌یونگ را به‌خوبی اجرا کنند ایران کار بسیار سختی برای گرفتن فضا خواهد داشت، حتی اگر بازیکنان ایرانی به میان بازیکنان خط میانی کره‌جنوبی نفوذ کنند با پرس شدید مواجه می‌شوند که این اقدام می‌تواند ضمن بلوک کردن حمله حریف برنامه تهاجمی جدید را برای کره‌ای‌ها ایجاد کند.

روزنامه کره‌ای در ادامه این تحلیل خود آورده است: 10 بازیکن تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی برای حفظ ارتباط بین خطوط باید مدام در حال حرکت باشند و این روند فزایشی با گذشت زمان در طول بازی با ایران تأثیر خود را نشان خواهد داد. اگر این ارتباط کره‌ای‌ها دچار گسستگی شود فشار ایران افزایش می‌یابد و همکاری مدافعان کره‌جنوبی با خطوط جلوتر از خود دشوار می‌شود. متخصصان کره‌ای بر این باور هستند که شین تائه‌یونگ می‌تواند به هر 10 بازیکن خطوط دفاعی، میانی و حمله  برای برنامه‌های تهاجمی یا حفظ اصول استاندارد بازی آزادی عمل بدهد. اگر آنها بخواهند رویه تهاجمی را پیش بگیرند باید مواظب ضدحملات و فضای پشت زمین باشند. این برنامه تا حدودی ریسک‌آمیز است. اگر هم سرمربی کره‌جنوبی بخواهد مانع حضور بعضی از بازیکنان در برنامه‌های تهاجمی شود شاید نتوانیم به گل برسیم.

در انتهای این مطلب آمده است: ایران یک تیم آشنایی برای کره‌جنوبی است، تیمی پیچیده که تحت‌فشار بازی می‌کند و قصد دارد تا فضایی را به شاگردان شین تائه‌یونگ ندهد. نتیجه رویارویی کره‌جنوبی و ایران به این مسئله بستگی دارد که کدام تیم از فضاها بیشترین بهره را ببرد. هر 2 تیم در صورت تحرک بیشتر می‌توانند خطرناک باشند.