پیش بینی سلطانی‌فر از کسب مدال توسط بانوان در المپیک 2020

مسعود سلطانی‌فر در بخش خبری ساعت 14 شبکه سیما با بیان اینکه بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا و بازی‌های المپیک 2020 توکیو، دو رویداد مهم بعد از جام جهانی فوتبال است اظهار داشت: ستاد بازی‌های آسیایی و المپیک تشکیل شده و به طور منظم جلسه دارد و به صورتی برنامه‌ریزی می‌کنیم که در بازی‌های آسیایی 2018 نتیجه تاریخی بگیریم و در بازی‌های المپیک 2020 توکیو هم علاوه بر رشته‌های کشتی، وزنه برداری، تکواندو و تک مدال دو ومیدانی در 16 دوره گذشته، با توجه به استعدادهای جدیدی که وجود دارند و زمینه‌هایی که فراهم کردیم، خیلی امیدواریم در تیراندازی، شمشیربازی، جودو، کاراته و سنگنوردی هم مدال بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی درباره ارتقا سطح قهرمانی ورزش بانوان هم توضیح داد: به صورت جدی روی گسترش ورزش بانوان و فراهم کردن زمینه حضور آنها در مسابقات و رویدادهای بین‌المللی برنامه ریزی می‌کنیم. در 9 ماه گذشته هم با پیگیری هایی که صورت گرفت، مجوز بانوان محجبه ایران و کشورهای اسلامی را در 5 رشته کسب کردیم.

سلطانی‌فر استعدادهای بانوان و دختران ایرانی در ورزش را بالا ارزیابی کرد و اظهار داشت: با فراهم کردن شرایط مناسب و زیرساخت های مناسب زمینه بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت‌ها را به وجود می آوریم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تک مدال کیمیا علیزاده در المپیک ریو گفت: برآوردمان این است که در المپیک 2020 بانوان ایرانی 3 مدال به دست آورند. در رشته‌های تیمی هم شرایط خوبی وجود دارد و درصد هستیم بانوان در عرصه‌های مختلف مدیریتی ستاد، صف و فدراسیون ها حضوری گسترده تر، موثرتر و جدی‌تر داشته باشند.