کی روش: مجبور شدم هواداران کره را ساکت کنم

کارلوس کی‌روش پس از تساوی بدون گل مقابل کره جنوبی در نشست خبری گفت: امشب یک مبارزه فوتبالی که بسیار جذاب بود را از سوی دو تیم شاهد بودیم.تنها دلیل خستگی من وبازیکنانم، بازی بازیکنان کره بود که بسیار خوب بودند.

وی افزود: کلمات آخر من برای بازیکنانم است چرا که تیم بسیار جوانی داشتیم که چند بازیکن تجربه اول شان بود. امروز شاهد اتفاق فوق‌العاده‌ای بودیم وقتی یکی از بازیکنانم اخراج شد سایر بازیکنانم به هیچ وجه کم نیاوردند و به بازی خودشان ادامه دادند از این روبه تمامی آنان تبریک می‌گویم.

سر مربی تیم ملی پس از بازی مقابل کره جنوبی تصریح کرد: درطول این بازی فقط خواستم تلاش کنم بازیکنان تمرکز لازم را داشته باشند و فرصت‌های بدست امده را از دست ندهند. این مساله باعث شد یک فوتبال کامل را نشان دادیم و این تنها کاری بود که می‌توانستیم انجام دهیم.

کی روش افزود: امروز تماشاگران زیادی به ورزشگاه آمدند. هواداران کره‌ای فوتبال را در فضای خوبی دنبال می‌کنند. از بازیکنان ایران به ویژه برخی‌ جوان‌ها که اولین بازی خود را انجام می‌دادند قدردانی می‌کنم. به این مسئله افتخار می‌کنیم که 10 بازیکن تیم ملی ایران پس از اخراج هم‌تیمی خود تمام توان خود را به معرض نمایش گذاشتند. کره‌جنوبی هم بازیکنان بسیار خوب زیادی دارد.

وی در واکنش به جنگ روانی هواداران کره‌ای علیه او پیش از آغاز بازی اظهار داشت: هواداران و فوتبالیست‌های کره‌ای از دست من خسته شده‌اند.

کی‌روش درباره دیدار مقابل سوریه بیان داشت: در درجه اول باید به عملکرد تیم سوریه درطول این رقابت‌ها تبریک بگویم این کشور درگیر مسایل داخلی است و شرایط دشواری دارد، اما آنان عملکرد خوبی داشتندبه هیچ عنوان از برد سوریه شگفت زده نیستم. بازی گذشته این تیم را دیده بودم. ما درهیچ کدام از بازی‌هایمان همانطور که در این دیدار جشن نگرفتیم و به طور قطع در دیدار برابر سوریه نیز محکم بازی خواهیم کرد و هدف خود درجریان این رقابت‌ها را به موفقیت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: بازی اولی که مقابل سوریه انجام دادیم، در زمین پرآب برگزار شد و انگار در استخر بازی می‌کردیم درآنجا به نمایندگان AFC و کمیته برگزار کننده مالزیایی اعتراض خود را اعلام کردیم، اما دربازی برگشت به طورحتم یک بازی خوب و تماشایی خواهیم کرد.

کی روش در پایان از هواداران کره‌ای که به خوبی تیمشان را تشویق می‌کردند تشکر کرد و گفت: در شرایطی از بازی مجبور شدم یک تنه به آن‌ها بگویم که ساکت باشند. واقعا فوق العاده بودند و به آنان تبریک می‌گویم.