خطر محرومیت در کمین عزت اللهی؟

آرش شکر ریز درباره محرومیت احتمالی سعید عزت اللهی اظهار کرد: طبق قوانین فوتبال خطاهایی که داور در زمین مسابقه می گیرد و بازیکن را با جریمه مواجه می کند، در آن صورت کمیته انضباطی فیفا در مورد این خطاها تصمیم گیری نمی کند. البته مسابقات مقدماتی جام جهانی روسیه در صلاحیت رسیدگی فیفا قرار دارد.

او ادامه داد: اگر بازیکن تخلفی همانند فحاشی، ضرب و شتم، کتک کاری  و به هم ریختن نظم مسابقه در بازی های رسمی همانند مقدماتی جام جهانی روسیه انجام بدهد در آن صورت کمیته انضباطی فیفا در مورد تخلف بازیکن رای صادر می کند.

کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان تصریح کرد: البته برای تعیین مجازات بازیکن خاطی کمیته انضباطی فیفا گزارش داور و ناظر بازی و تصاویر ویدئویی را مورد بررسی قرار می دهد تا رای نهایی را صادر کند. آنچه که در تصاویر تلویزیونی مشاهدی می شود سعید عزت اللهی به صورت غیر عمد باعث مصدومیت بازیکن کره ای شد و اولین خطا را بازیکن کره ای مرتکب شد که با کف دست به چشم عزت اللهی ضربه زد و داور از دادن اخطار به بازیکن کره ای خودداری کرد.

شکر ریز بیان کرد: به هر حال  زمانی که خطاهایی همانند اخراج از زمین مسابقه  از چشم داور به دور می ماند در آن صورت کمیته انضباطی فیفا با استناد به گزارش داور و ناظر بازی و تصاویر ویدئویی رای صادر می کند.

کارشناس حقوقی در پایان خاطر نشان کرد: سعید عزت اللهی بعد از  خطا بر روی بازیکن تیم ملی کره جنوبی از بازی اخراج شد و محرومیت چند جلسه ای این بازیکن بستگی به گزارش داور و ناظر بازی و تصاویر ویدئویی دارد.