اتوبان رفاقت کی روش - برانکو دو طرفه می شود؟!

تیم ملی ایران صعودش به جام جهانی را قطعی کرده و در حال حاضر به دنبال رکورد دار شدن است. دیدار تیم ملی ایران و کره جنوبی برای ما به بازی تدارکاتی بیشتر شبیه بود تا مقدماتی جام جهانی؛ دیداری که تنها برای شکسته شدن رکوردهای قبلی با آن قدرت برگزار شد. تساوی بدون گل خارج از خانه برای شاگردان کی روش نتیجه بدی نیست ولی یوزپلنگ ها تنها به برد فکر می کنند. در کنار همه این ها شاید جنگ کی روش و برانکو دوباره شروع شود!

اهالی فوتبال کشمکش این دو مربی تراز اول را خوب به خاطر دارند، جنگی که زمانی تیتر اول روزنامه ها و خبرگزاری ها بود هر روز با بیانیه های جدید آتشش تندتر می شد و هرکسی حق را به یکی می داد. اما دور از انصاف نباشد حالا وقت کوتاه آمدن کی روش است؛ پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شرایط ویژه ای دارد و جدای از رنگ ها آن هم ملی حساب می شود. کی روش برای دیدار با کره 5 بازیکن کلیدی برانکو را دعوت کرده بود؛ دیداری که می شد بدون آن ها برگزار شود تا لطمه ای به بازی خود پرسپولیس نخورد.

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، وحید امیری و مهدی طارمی 5 بازیکن پرسپولیس بودند که تیم کی روش را برای دیدار با کره جنوبی همراهی کردند؛ 5 مهره اصلی پروفسور با این سفرهای طولانی و بازی های سخت کارشان برای آسیا هم سخت تر می شود. صعود به جام جهانی که قطعی است؛ کاش این برنامه های رکوردی مانع موفقیت پرسپولیس در آسیا نشود. این بازیکنان بعد از سفر طولانی به کره جنوبی و برگشت باید در تهران به مصاف سوریه بروند، بعد از سفر به تبریز برای دیدار معوقه لیگ برتر با گسترش فولاد و سپس سفر به دبی و ابوظبی برای تقابل حساس با الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا حسابی می تواند این بازیکنان را از پا در بیاورد و آنطور که باید نتوانند نتیجه بگیرند.

جدای از همه این خستگی ها اگر بازیکنی در میان مصدوم شود که حسابی کار شاگردان برانکو سخت می شود؛ درست است پرسپولیس امسال متکی به یک یا دو بازیکن نیست ولی ای کاش برنامه ریزی ها جوری باشد که با تمام قوا به مصاف حریفان خود بروند. دیگر شاید وقتش باشد کی روش کمی تعامل کند و به جای بیانیه صادر کردن به فکر پیشرفت فوتبال ایران باشد.

* امیر حاج رضایی

امیر حاج رضایی در خصوص شرایط پرسپولیس و تیم ملی بیان کرد: پرسپولیس در شرایط خاصی قرار دارد و باید آقایان به آن ها کمک کنند تا مقداری از فشار جسمانی و روحی این تیم کاسته شود. باید مسوولان بایکدیگر تعامل داشته باشند، طی جلسات و صحبت هایی که دارند برنامه ریزی داشته باشند؛ باید شرایط یکدیگر را در کنند، همانطور که انتظار تعامل از سوی پرسپولیس را دارند از سوی تیم ملی هم پرسپولیس ساپورت شود.

وی ادامه داد: متاسفانه ما نمی توانیم با هم گفتگو کنیم و مشکلات را با صحبت حل کنیم. به نظر من برانکو مربی توانمند است و کارش را به خوبی انجام می دهد و تعادل را در همه موارد حفظ می کند؛ از طرفی کی روش مربی است که وجه جهانی دارد. وقتی هر دو مربی برای منافع ایران تلاش می کنند باید با هم هماهنگ باشند؛ تضاد با یکدیگر به فوتبال ملی زیان می رساند. البته لازم به ذکر است در این مدت همکاری و تعامل از سوی برانکو بیشتر بوده است. باید تمام شرایط را برای تقویت تیم پرسپولیس برای حضوری قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا آماده کنیم.

* مرتضی فنونی زاده

مرتضی فنونی زاده درخصوص شرایط تیم ملی و پرسپولیس گفت: پرسپولیس در حال حاضر در شرایط سختی است؛ دیدارهای حساس لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا شاگردان برانکو را در شرایط ویژه قرار داده است. از این رو باید کی روش با این تیم تعاملاتی داشته باشد که مانع موفقیت آن ها نشود.

وی ادامه داد: صعود شاگردان کی روش به جام جهانی قطعی شده و بازی هایی که انجام می دهد به نوعی تدارکاتی محسوب می شود؛ حالا زمان آن رسیده از جوان هایش استفاده کند و آن ها را مورد آزمون و خطا قرار دهد تا در ادامه رقابت ها بتواند از نیمکت 100% آماده اش استفاده کند. در دیدار با کره جنوبی لزومی نداشت وحید امیری حضور داشته باشد؛ این بازیکن پر انرژی و دونده بازی های حساس دیگری پیش رو دارد و حضورش در آن دیدارها بیشتر اهمیت دارد. محمد انصاری مدافع شش‌دانگ سرخ ها می توانست برای دیدار با کرده جای خود را به جوان تر ها بدهد.

پیشکسوت پرسپولیس افزود: به نظر من کی روش باید کمی با برانکو هماهنگ شود تا تنها نماینده ایران در آسیا بتواند نتیجه های خوبی بگیرد. موفقیت پرسپولیس در آسیا، موفقیتی ملی به شمار می آید؛ از این رو از همه انتظار می رود برای موفقیت ایران با پرسپولیس هماهنگ باشند و آن ها را یاری کنند.