توضیحات کولاکوویچ درباره آخرین وضعیت تیم ملی والیبال

تمرینات تیم ملی والیبال جهت حضور در جام قهرمانان از صبح روز سه‌شنبه 31 مرداد ماه زیر نظر ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی آغاز شده است. ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال در حاشیه تمرینات امروز در جمع خبرنگاران گفت: تمرینات آماده سازی روند بسیار خوبی دارد. در دو روز گذشته فرهاد نظری افشار و مجتبی میرزاجانپور بیمار بودند و تمرین نکردند، البته مشکل آنان جدی نیست. امیر غفور هم امروز بیمار است و در تمرین شرکت نمی کند، امیدوارم در دو روز آینده مشکلی از این نظر نداشته باشیم. با آمادگی کامل به ژاپن می رویم.

وی درباره شرایط ایران در این رقابت ها و پیش بینی اش از عملکرد تیم اظهار داشت: بهترین تیم های جهان با آمادگی کامل در این رقابت ها شرکت می کنند. این تیم ها به غیر از ژاپن میزبان در بهترین رده بندی جهانی قرار دارند و مسابقه با آنان کار آسانی نخواهد بود. پیش بینی عملکرد تیم ایران کار آسانی نیست اما حتما مقابل تیم هایی مانند ژاپن، آمریکا و ایتالیا قطعا برای پیروزی به میدان می رویم.

وی درباره تصمیم خداحافظی فرهاد نظری افشار از تیم ملی بعد از جام قهرمانان بزرگ جهان گفت: نظری افشار بهترین بازیکن و الگو برای بازیکن ملی است. من این بازیکن را برای دوره دوم آماده سازی تیم ملی دعوت کردم. در هر لحظه تمرینات به من کمک کرد و نمونه بسیار خوب برای بازیکنان جوان مانند جواد معنوی نژاد، میلاد عبادی پور و .. بوده است. این بازیکن هر روز از من درخواست وقت بیشتر برای تمرین می کرد که وقتی یک بازیکن 33 ساله اینگونه درخواستی داشته باشد، نمونه خوب و مثال زدنی برای بازیکنان جوان تیم ملی است. خوشحالم که فرصت در اختیار داشتن بازیکنی همچون نظری افشار داشته باشم که بیش تر از 100 درصد توان خود در خدمت تیم ملی باشد. فرهاد می تواند نمونه مربی خوبی نیز برای آینده تیم ملی باشد.

سرمربی تیم ملی والیبال درباره غیبت امیر غفور در تمرین نیز گفت: غفور در هفته آخر لیگ جهانی با مشکل مصدومیت روبرو بود. البته تمرینات آماده سازی این بازیکن برای جام قهرمانان بزرگ جهانی بسیار خوب پیش رفت اما روز گذشته بیمار شد و در تمرین امروز غایب است. فردا به تمرین و ترکیب تیم ملی اضافه می شود.

کولاکوویچ در پاسخ به این سئوال که آیا از ترکیب بازیکنان جوان در مسابقات جام قهرمانان بزرگ استفاده می کند یا نه؟ گفت: تیم های زیر 23 و نوجوانان چند روزی است که از رقابت های قهرمانی جهان بازگشتند و فرصت همراهی تیم ملی والیبال بزرگسالان را در تمرینات نداشتند و بنابراین نمی توان از آنان در ترکیب تیم ایران در رقابت های پیش رو استفاده کرد.

وی درباره برنامه اش برای تغییر نسل در والیبال ایران و جوانگرایی نیز اظهار داشت: عقیده من از همان ابتدای پذیرش مسئولیت تیم ملی ایران جوانگرایی در این تیم بوده است و اعتقاد مبرم به این موضوع دارم اما چون امسال آنان نمی توانستند دوره کامل آماده سازی با تیم ملی بزرگسالان را سپری کنند، این فرصت مهیا نشد و در سال های آینده حتما این روند پیگیری می شود. البته در تیم ملی بزرگسالان جوانانی مانند عبادی پور و معنوی نژاد از ابتدای امسال در ترکیب قرار داشتند. البته من در فهرست اولیه جام قهرمانان بزرگ تعدادی از بازیکنان زیر 23 سال نیز قرار داشت که نشان می دهد بازیکنان جوان ایران نیز توانایی قرار گرفتن در فهرست بازیکنان بزرگسال دارند. انشاالله در فصل پیش روی مسابقات داخلی عملکرد خوبی داشته باشند و در سال آینده در تیم ملی حضور یابند.

سرمربی تیم ملی درباره کیفیت بازیکنان پایه ایران گفت: بازیکنان جوان ایران در همه رده های سنی شامل نوجوانان، جوانان و زیر 23 سال نشان دادند که از کیفیت خوب والیبال و از قدرت ذهنی خوبی برخوردارند و در آینده می توانند ایران را قهرمان کنند، همانگونه که نوجوانان در جهان قهرمان شدند. البته شرایط در رده های سنی بالاتر به مراتب سخت می شود و نیاز به تلاش و تمرین بیشتر دارد، اما بازیکنان ایران در این زمینه توانایی لازم را دارند. بازیکنان ایران در همه رده های سنی از جمله بازیکنان باهوش جهان هستند.

وی در پایان درباره پیش بینی اش از نتیجه تیم ملی در جام قهرمانان نیز اظهار داشت: سطح فنی تیم های والیبال در اروپا و جهان به یکدیگر نزدیک شده است و تفاوت چندانی با هم ندارند. بنابر این کار آسانی در جام قهرمانان بزرگ جهان نداریم. در مجموع والیبال ایران تیم ملی والیبال ایران شرایط خوبی دارد و در آینده فرصت های بسیار خوبی نیز برای نشان دادن این توانایی پیش رو دارد.

از مردم ایران و خبرنگاران می خواهیم که صبوری کنند و از تیم ملی والیبال ایران حمایت کنند. والیبال ایران در چند سال گذشته رشد خوبی داشته و عناوین خوبی نیز به دست آوردند. اما خیلی سخت است که بخواهیم همین عناوین را خفظ کنیم و اگر والیبال ایران حمایت شود، توانایی کسب عناوین بهتر هم دارد.