واکنش پاشازاده به توهین به نکونام

پاشازاده در مصاحبه اش تاکید می کند نساجی برای جام حذفی برنامه خاصی ندارد . این مصاحبه را بخوانید:

*حذف تیمی که در لیگ برتر یقه خیلی از تیم‌های بزرگ را گرفته کار بزرگ تیم شما بود . چه اتفاقی در جم افتاد ؟

 ما نسبت به برنامه‌ای که داشتیم کارمان را پیش بردیم. ابتدا بازی را کنترل کردیم، بازیکنان کلیدی پارس جم را از کار انداختیم و سپس موقعیت‌های متعددی روی دروازه حریف خلق کردیم. هم خوب دفاع کردیم و هم خوب روی دروازه حریف هجوم بردیم. تعویض هایمان هم جواب داد و در نهایت توانستیم پارس جنوبی جم را شکست بدهیم.

 *قبل از آغاز بازی با کادر فنی پارس جنوبی جم خوش و بش نکردید. درست برخلاف رسم عجیبی که در فوتبال ایران وجود دارد. دلیل خاصی داشت؟

 شما دیدید که کسی سمت من بیاید؟ این کار نه غیرحرفه‌ای است و نه غیراخلاقی اما در فوتبال ایران به آن عادت کرده‌ایم. در فوتبال جهان هیچ مربی قبل از بازی سمت کسی نمی‌رود. در لیگ دسته اول هم زمانی که به گل‌گهر سیرجان باختیم، پس از بازی با وینکو بگوویچ دست دادم. متأسفانه در ایران قبل از بازی به هم گل و شیرینی می‌دهند و پس از مسابقه به هم توهین می‌کنند. تارتار دوست من است و با او رابطه خوبی دارم اما همین‌جا می‌گویم کسی به سمت من نیامد. در قائمشهر هم که شهر خودم است من سمت کسی نمی‌روم، بلکه پس از مسابقه به سمت نیمکت تیم حریف می‌روم. در فوتبال دنیا نیز همین‌گونه است.

* شما در لیگ یک 4 بازی انجام داده و فقط یک گل دریافت کرده اید. مقابل پارس جنوبی جم و آن خط حمله ویرانگرش هم دروازه خودتان را بسته نگه داشتید. راز این گل نخوردن‌ها در چیست؟

 ما با دو روش بازی می‌کنیم. یکی دفاع خطی و دیگری روش استفاده از سه مدافع. برای هر بازی، نسبت به تیم حریف و نقاط ضعف و قوت‌اش یکی از این روش‌ها را استفاده می‌کنیم. من در روش دفاع خطی، هم مدافع بودم، هم هافبک و هم مهاجم. در این روش بازی کرده و می‌دانم که چطور به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنم. دوره‌های مربیگری‌ام را هم در آلمان گذرانده‌ام. جایی که دیسیپلین و نظم حرف اول را می‌زند. این گل نخوردن هم در وهله اول برمی‌گردد به همین نظم. ما در تمام 90 دقیقه بازی‌هایمان نظم را رعایت می‌کنیم و هرگز نمی‌توانید ببینید که حتی برای چند دقیقه بی نظم بازی کنیم. بازیکنان هم این را یاد گرفته‌اند و بدون اشتباه کارهای تاکتیکی از جمله پوشش، حمایت و جاگیری را انجام می‌دهند.

  *هدف نساجی در جام حذفی پیش رفتن تا کجاست؟

 هدفی نداریم. چه در لیگ یک و چه در جام حذفی بازی به بازی پیش می‌رویم. چالش یک بازی را دوست داریم و به همین دلیل حالا نه به ادامه جام حذفی که به بازی مقابل شهرداری ماهشهر در لیگ یک فکر می‌کنیم.

 *با توجه به اینکه پارس جنوبی جم با هدایت شما از لیگ دو به لیگ یک صعود کرد، برخورد هواداران با شما چطور بود؟

 مثل همیشه عالی. هواداران پارس جنوبی تا لحظه آخر تیم خودشان را تشویق کردند. نه از بی ادبی خبری بود و نه حرف و حدیثی دیگر.

 *گفتید حرف و حدیث. با اینکه چند روز از بازی نساجی مقابل خونه به خونه می‌گذرد، مدیران و کادر فنی خونه به خونه همچنان از فحاشی هواداران نساجی صحبت می‌کنند. 

 من تا امروز حرفی راجع به اتفاق‌های بازی نساجی- خونه به خونه نزدم. به هیچ وجه موافق فحاشی نیستم اما وقوع این اتفاق‌ها در شهرآورد چندان هم عجیب نیست. کار من در زمین است و نمی‌خواهم دخالت کنم اما کسی به نکونام ناسزا نگفت. ضمن اینکه شهرآورد مازندران نسبت به شهرآوردهای دیگر کمتر حاشیه داشت و اتفاق‌های عجیب و غریب در آن رخ نداد. البته باید فرهنگ سازی کنیم تا حتی حواشی کوچک در هیچ یک از بازی‌ها به‌وجود نیاید.