آماری عجیب از استقلال در این فصل

شاگردان علیرضا منصوریان موفق شدند در نخستین دیدار حذفی خود در فصل جاری در دیداری سنگین به پیروزی دو بر یک برابر میزبان خود گل‌گهر سیرجان برسند. تک گل تیم گل گهر را در این بازی محمد غلامی از روی نقطه پنالتی برای تیم میزبان به ثمر رساند. 

گلی که استقلال در این بازی از روی نقطه پنالتی خورد، سومین پنالتی بود که این تیم در این فصل مرتکب شد. بازیکنان استقلال دو بار در لیگ برتر و یکبار در جام حذفی تن به پنالتی دادند تا این تیم در مجموع ۶ بازی خود در لیگ برتر و جام حذفی ۳ پنالتی به حریفانش داده باشد.

آبی‌ها برای اولین بار در نخستین بازی خود در فصل جاری در آبادان مقابل صنعت نفت توسط عظیم گوگ مدافع جوانشان مرتکب خطای پنالتی شدند. این اتفاق در دیدار هفته چهارم این تیم مقابل سایپا تکرار شد تا آبی‌ها همچون هفته نخست با تک گل حریف که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید بازنده از زمین خارج شوند.

تیم استقلال در مجموع لیگ برتر و جام حذفی ۵ بار دروازه‌اش باز شده که ۳ گل از این ۵ گل از روی نقطه پنالتی زده شده است.

تیم پدیده تنها تیمی است که در جریان بازی موفق به باز کردن دروازه آبی پوشان شده است و سه تیم صنعت نفت آبادان، سایپا و گل گهر که موفق به گلزنی به استقلال شده‌اند، از روی نقطه پنالتی به این تیم گل زده‌اند.

دو پنالتی از سه پنالتی این تیم به واسطه خطای رحمتی روی مهاجمان حریف حاصل شده است که البته در بازی با سایپا هرچند پنالتی به واسطه خطای رحمتی اتفاق افتاد، اما اشتباه فاحش پژمان منتظری عامل اصلی این خطای پنالتی بود. 

استقلالی‌ها در حالی در مجموع ۶ بازی خود در لیگ برتر و جام حذفی ۳ بار به حریفان شان پنالتی داده‌اند که تاکنون در این فصل نتوانسته‌اند از حریفان خود پنالتی بگیرند.