طلسم استقلال شکسته شد!

سید رضا افتخاری در خصوص آخرین شرایط تیم استقلال بعد از پیروزی تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان صحبت‌های زیر را انجام داد.

طی یکی دو روز گذشته مرتب با مهدی تاج پیرامون بلیت‌فروشی و مسائل مختلف جلسه داشتید. لطفاً در این مورد توضیح بدهید.

همینطور است. ما یکی دو جلسه با ریاست فدراسیون فوتبال برگزار کردیم و البته این جلسات ناتمام مانده و هنوز به جمع‌بندی دقیق نرسیده‌ایم. فدراسیون و باشگاه‌ها در تلاش هستند تا بلیت‌فروشی زیر نظر باشگاه‌ها صورت بگیرد و تلاش می‌کنیم که هواداران زیرمجموعه خودمان باشند و رفت و آمد آنها به استادیوم با سهولت انجام شود.

استقلال هم که مقابل گل گهر به برتری رسید و صعود کرد.

فکر می‌کنم با این بردی که به دست آمد طلسم شکسته شد و ان‌شاالله از این هفته با بازگشت مصدومان شرایط تیم ما تغییر خواهد کرد. ما از کادر فنی استقلال حمایت می‌کنیم تا وضعیت تغییر کند.

بعد از برگزاری آخرین جلسه هیأت مدیره استقلال حسن زمانی مدعی شد که دو بازی به منصوریان فرصت داده شده است اما شما در گفت‌وگوی ۲ شب پیش خود مدعی شدید که این نظر شخصی زمانی بوده است. از سوی دیگر امروز حسن زمانی ادعا کرده که خود شما پیشنهاد ۲ جلسه فرصت به علیرضا منصوریان را مطرح کرده‌اید.

اصلاً چنین چیزی نیست و این بحث توسط من مطرح نشده است. تیمی که در بحران قرار می‌گیرد نباید در موردش احساسی تصمیم گرفته شود. من قبلاً هم گفته بودم باید به کادر فنی فرصت داد و از علیرضا منصوریان حمایت کرد البته یکسری مشکلات هم وجود دارد و مباحثی است که در حال حاضر نمی‌خواهم آنها را باز کنم.

یعنی در نشست هیأت مدیره صحبت از برکناری نشده است؟

بحث برکناری نبود بلکه پیش‌بینی آینده بود. آنجا صحبت کردیم که اگر اتفاقاتی افتاد که تیم به منوال گذشته پیش رفت در آینده تصمیم جدیدی بگیریم.

ظاهراً مشکلات مالی و پرداخت نشدن پولی که از اسپانسر به باشگاه تزریق شده باعث اعتراض بازیکنان شده است.

ما چک‌ها را تحویل بانک داده بودیم و یک ناهماهنگی بین بانک ملی و مرکزی وجود داشت و اتفاقاً این مشکل برای اولین بار بود که به وجود آمده بود. طی ۲-۳ روز گذشته هم ما مشکلات را برطرف کردیم.

پس چرا مطالبات بازیکنان پرداخت نمی‌شود؟ 

ما ۳۰ درصد مطالبات بازیکنان را پرداخت کرده‌ایم.

سرانجام وضعیت آقای قریب به کجا انجامید؟

هیأت مدیره کارش را انجام می‌دهد و با ۳ نفر هم می‌تواند تصمیمات قانونی بگیرد. ما الان ۴ نفر هسستیم و طبعاً تصمیماتمان قانونی است.

به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال از عملکرد تیم استقلال مقابل گل گهر راضی هستید؟

ما راضی نیستیم و انتظار داشتیم (در این لحظه افتخاری صحبتش را به شکل دیگری عنوان کرد) البته این را هم بگویم که ما به خاطر مصدومیت‌هایی که داشتیم تمام تیممان را در اختیار نداشتیم و از اینکه گل گهر را حذف کردیم خوشحالم ولی انتظارمان از استقلال بیشتر از این است چون نفرات بزرگی در تیم داریم. البته مشکلاتی هم وجود داشته که در حال حل شدن است.

صحبت و درخواست شما با هواداران استقلال چیست؟

من از هوادار استقلال می‌خواهم که یک مقدار بر احساساتش غلبه کند و در تصمیمات و شعارهایی که می‌دهند دقت داشته باشند. آنها صبوری کنند و بدانند زمانی که ما را تحت فشار می‌گذارند ضریب اشتباهاتمان بالا می‌رود. آنها اجازه بدهند ما کارمان را بکنیم چون ما کارمان را بلدیم فقط باید صبور باشیم. همین فشار را در نقل و انتقالات هم داشتیم اما در نهایت بازیکنان خوبی جذب کردیم.

 اما قبول کنید برخی اتفاقات در هیأت مدیره نشان می‌دهد که در بحث مدیریتی یک‌دل نیست. مثل خیلی از اظهارنظرها و خیلی اختلافات رسانه‌ای.

به نظر من باشگاه سخنگو و مدیرعامل دارد و هر حرفی که جنبه اجرایی داشته باشد باید آن را از زبان مقام مسئولش بشنوید.

به عنوان سوال پایانی، تکلیف باشگاه‌ها و حق پخش چه شد و آیا در این زمینه اقدامی انجام داده‌اید یا خیر؟

حق پخش را خود وزارت پیگیر است و ما کمتر به این مسئله ورود کرده‌ایم. نماینده وزارت و صدا و سیما در این زمینه در حال پیگیری هستند و قرار است به ما خبر بدهند.