استقلال پرتماشاگرتر از پرسپولیس

دیدارهای این فصل استقلال در لیگ برتر از مسابقات پرسپولیس هم بیشتر تماشاگر داشت. البته در این آمار، چند نکته نهفته است. اول این که پرسپولیس فقط دو میزبانی در آزادی داشت. در حالی که استقلال سه میزبانی را در این فصل تجربه کرده است. از یک سمت دیگر استقلال یک میزبانی مقابل تراکتورسازی داشت. که هواداران پرشور تبریزی هم به آزادی آمده بودند و سهم زیادی از جمعیت ۵۵هزار نفری حاضر در ورزشگاه داشتند که به نام تیم میزبان ثبت شده است. در آن سمت، پرسپولیس در دو میزبانی این فصل، هنوز مسابقه حیثیتی و بزرگی را برگزار نکرده و به مصاف سیاه‌جامگان و فولادی رفت که نمی‌توانستند هواداران را برای حضور در ورزشگاه قلقک بدهند. ضمن این که استقلالی‌های پایتخت در بازی مقابل سایپا هم در تهران مهمان حریف بودند و به‌جای حضور در آزادی، ورزشگاه تختی را پر کردند. فرصتی که برای پرسپولیسی‌ها هم وجود داشت تا در بازی مقابل نفت تهران به تماشای مسابقه تیم محبوب‌شان بروند. 

استقلال / میانگین کل ۳۰هزار تماشاگر / میانگین آزادی ۳۷هزار تماشاگر 

استقلال در سه دیدار مقابل استقلال‌خوزستان، تراکتورسازی و پدیده میزبان حریف بود. در دیدار مقابل استقلال‌خوزستان چهل هزار استقلالی در ورزشگاه حاضر بودند. هر چند که در این بازی نتیجه دلخواه تماشاگران کسب نشد، ولی در بازی بعدی جمعیتی بیشتر از قبل به آزادی رفتند. مسابقه استقلال و تراکتورسازی، ۵۵هزارتماشاگر را به ورزشگاه کشاند. که البته تی‌تی‌ها هم سهم زیادی در این عدد داشتند. اما میزبانی بعدی استقلال که پس از شکست مقابل تیم دایی بود، افت فاحشی از نظر جمعیت حاضر در ورزشگاه داشت. استقلالی‌ها در دیدار مقابل پدیده فقط هجده هزار تماشاگر را روی سکوها داشتند. بعد از نتیجه نگرفتن استقلال، خیلی زود عطش تماشاگران برای تماشای ستاره‌های محبوب‌شان فروکش کرد. میانگین تماشاگران استقلال در بازی‌های خانگی این فصل ۳۷هزارتا بود. با احتساب دیدارهای خارج از خانه، به طور میانگین در هر دیدار استقلال در این فصل سی‌هزارنفر در ورزشگاه حاضر بودند. در کل ۱۵۳ هزار نفر دیدارهای این فصل استقلال را از نزدیک مشاهده کردند که ۱۱۳هزارتای آن در ورزشگاه آزادی بود.

پرسپولیس / میانگین کل ۲۶هزار تماشاگر/ میانگین آزادی ۳۰هزار تماشاگر

در هر دو میزبانی این فصل پرسپولیس مقابل تیم‌های فولاد و سیاه‌جامگان، سی‌هزار تماشاگر در آزادی حضور داشتند. یعنی استقلال با یک میزبانی بیشتر نسبت به پرسپولیس، به طور میانگین هفت هزار تماشاگر بیشتری هم به آزادی کشاند. با احتساب سه دیدار خارج از خانه پرسپولیس، مجموعا ۱۳۰هزار نفر دیدارهای این فصل پرسپولیس را از نزدیک تماشا کردند؛ عددی با میانگین ۲۶هزار تماشاگر در هر مسابقه.