نصیرزاده ایراد لوکابوناچیچ را گرفت!

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز پیرامون سیاست جوان گرایی در این تیم اظهار کرد: یکی از شیوه های درآمدزایی باشگاه ها، درآمد حاصل از فروش بازیکنان است. مبلغ قرارداد بسیاری از بازیکنانی که در تیم ما بودند، سنگین بود. بسیاری از آن ها به باشگاه های دیگری منتقل شدند که درآمد خوبی برای باشگاه به همراه داشت.

نصیرزاده ادامه داد: لوکابوناچیچ با انگیزه جوان گرایی به تیم گسترش فولاد پیوست. باشگاه ما خصوصی است و نمی تواند زیاد هزینه کند درنتیجه یک مربی با ایده استفاده از بازیکنان جوان استخدام کردیم تا بعدها این بازیکنان را به تیم های دیگر انتقال دهیم. این شیوه در خیلی از کشورهای دیگر هم وجود دارد.

او درباره علت نتیجه نگرفتن تیم گسترش فولاد بیان کرد: تغییرات در تیم ما خیلی زیاد بود. علل شکست ۳ باشگاه استقلال، سپاهان و گسترش فولاد تغییرات وسیعی است که دراین تیم ها صورت گرفته است. ایرادی هم که لوکابوناچیچ دارد این است که هر بار با یک سیستم بازی می کند و بازیکنان به آن خو نمی گیرند. تعویض ها نیز مشکل ایجاد کرده است که در این رابطه با او صحبت شده است.

مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز افزود: در تیم های حرفه ای مانند استقلال و پرسپولیس بازیکنان شیوه کار با مربی خارجی را می دانند ولی در تیم های دیگر که بازیکنان از لیگ های پائین تر می آیند مربی خارجی خیلی خوب جواب نمی دهد. باید کمی صبر کنیم تا تیم، تیم شود و مهره ها هم خوانی پیدا کنند. به علاوه ما ایرانی ها باید علاوه بر مسائل فنی از نظر روحی و روانی هم آمادگی داشته باشیم. لازم است یک مربی ایرانی در کنار تیم وجود داشته باشد تا با بازیکنان صحبت کند و آن ها را به هیجان آورد.

نصیرزاده تصریح کرد: تنها باشگاهی هستیم که شاکی نداریم. حامی مالی ما سالانه ۱۵ میلیارد تومان به باشگاه پرداخت می کند. ارتباط خوبی با کارگزاران رسمی فدراسیون داریم و از آن ها خواسته ایم که زیر قرارداد بازیکنان خود امضا کنند. اسامی تمام کارگزاران را روی سایت خود گذاشته ایم.

او در مورد احتمال تغییر سمت مدیر عاملی خود گفت: باشگاه های خصوصی مدیر عامل محور نیستند و مدیر عامل نقش هماهنگی دارد. در باشگاه های خصوصی کمیته فنی بازیکن و مربی را انتخاب می کند و مدیر عامل نقش هماهنگ کننده را برعهده دارد. ما در باشگاه مشکلی نداریم. مشکل ما نتیجه گیری در زمین است.