مکالمه بین مهدی رحمتی و منصوریان را شنیدم خنده‌ام گرفت!
اکبر عباسی‌ملکی ره صد ساله برای رسیدن به قلب هواداران استقلال را یک شبه پیمود. او که در ابتدای مناظره زنده افتخاری و منصوریان با عادل فردوسی‌پور، مقصر اخراج مهدی رحمتی و مجتبی جباری معرفی شده بود بعد از اینکه روی خط آمد با بیان برخی حقایق بازی را به زمین مقابل برد و... ادامه ماجرا!

وی درباره خنده معروفش هم توضیحاتی داد که توضیحش هم به همان اندازه جالب بود.

* به نظر می‌رسید قرار است شما مقصر جلوه داده شوید؟

عیبی ندارد! از این اتفاقات گاهی پیش می‌‌آید.

* بالاخره مقصر شما بودید یا منصوریان یا افتخاری؟

نظر مردم را که در نظرسنجی دیدید. آنهایی که مخاطب این برنامه بودند که طرفداران تراکتورسازی نبودند، همه استقلالی‌هایی بودند که رأی می‌دادند. 2 میلیون نفر در برنامه شرکت داشتند که جمعیت کمی نیست. نظر مردم همیشه قابل احترام است و باید به آن احترام گذاشت.

* خبر دارید که مردم خیلی از رویه صادقانه‌‌تان در صحبت‌هایی که داشتید استقبال کردند؟

خودم هم از این برنامه راضی بودم البته نمی‌خواستم روی خط برنامه بروم ولی وقتی اسمم را بردند لازم دیدم برای شفاف‌سازی حرف بزنم. ما باید با خودمان شفاف باشیم، اگر هم مشکلی با هم داریم در خودمان حلش کنیم. اگر من از جواد قراب گله‌ای داشته باشم هرگز آن را در تلویزیون مطرح نمی‌کنم و به خودش می‌گویم.

* همیشه اینقدر صادق هستید؟

دقیقاً! هم صادق، هم دوست ندارم شفافیت بین من و مردم از بین برود.

* فکر نمی‌کنید بهتر بود افتخاری در برنامه حاضر نمی‌شد؟

دقیقاً! بهتر بود به 90 نمی‌رفت.

* چطور مدیرعاملی را برای باشگاه‌‌تان انتخاب کرده‌‌اید که برای رفتن و نرفتن به یک برنامه تلویزیونی قدرت تصمیم‌گیری قاطع ندارد؟

بگذریم.

* چه شد که در آن لحظه یک مرتبه زدید زیر خنده؟

وقتی مکالمه بین مهدی رحمتی و منصوریان را شنیدم خنده‌ام گرفت. منصوریان گفت به رحمتی گفتم باید بیایی در جلسه فنی و بنشینی، گفت از رحمتی بپرسید که بعد رحمتی گفت شما کی کسی را دنبال من فرستادید. من هم پیرمرد هستم و یک مرتبه خنده‌ام گرفت.

* می‌دانید این خنده شما میلیون‌ها بار در کانال‌های خبری دست به دست شده است؟

من دوست داشتم با مردم صادق باشم. این تیم بسیار بزرگی است که به مردم تعلق دارد. من هم با این تیم 50 سال کیف کردم، گریه کردم و عاشقانه دوستش دارم. برای همین درک می‌کنم که طرفدار تیم چقدر دوست دارد با او صادق باشیم.

* از این صداقت‌‌تان پشیمان نیستید؟

هرگز! صد بار دیگر هم در آن موقعیت قرار بگیرم با صداقت حرفم را می‌زنم.

* در دنیای بیرون از ورزش هم به همین اندازه صداقت دارید؟

قطعاً! به نظرم اگر کسی با خودش روراست نباشد خدا می‌زند پس گردنش.

* منظورتان منصوریان است؟

نه، کلی گفتم. این موضوع همه جا صدق می‌کند.

* خیلی‌ها این صداقت‌‌تان را با مناظره‌های اسحاق جهانگیری در روزهای قبل از انتخابات مقایسه کرده‌اند. خودتان را تا چه حد شبیه معاون اول رئیس جمهور می‌دانید؟

بنده چنین لیاقتی ندارم که در آن جایگاه باشم. من کجا، جهانگیری کجا! ولی همواره طرفدار صداقت هستم؛ به ویژه با مردم که صاحبان اصلی این باشگاه و همه این مملکت هستند. این مردم بسیار شریف هستند و برای انقلاب و حراست از آب و خاک این مرز و بوم شهید دادند. ما حق نداریم به این مردم دروغ بگوییم.

* خیلی از سوپراستارهای استقلالی هم در دنیای مجازی از شما حمایت کرده‌اند!

من کاری نکردم و فقط آنچه باید می‌گفتم را به زبان آوردم؛ آنچه حق مردم بود درباره من و باشگاه بدانند.

* می‌دانید کاری که شما کردید نوعی پرده‌‌برداری از حقیقت درباره کاپیتان‌های استقلال بود؟

سیدمهدی رحمتی شناسنامه باشگاه استقلال است. مجتبی جباری شناسنامه استقلال است. این بازیکنان برای استقلال عرق ریختند و نمی‌توان به سادگی از کنار نام‌شان رد شد.