به گزارش ايسنا، چندي پيش ليونل مسي كه بسياري او را با وجود سن كمش بهترين بازيكن تاريخ فوتبال جهان ميدانند گفت: مارادونا بهترين بازيكن تاريخ فوتبال جهان است. بايد اين را همه بگويم كه بازي پله را نديدهام اما احتياجي به اين كار نيست.

سخنان مسی باعثشد که پله مروارید سیاه فوتبال برزیل جنگ خود را علیه این ستاره آرژانتینی علنی کند و در مناسبت‌های مختلف زبان به انتقاد از او بگشاید.

از جمله انتقاد‌های پله به مسی این است که مسی بازیکن ناقصی است چرا که در ضربات سر مشکل دارد و نمی‌تواند به خوبی ضربه سر زند.

پله امروز(پنج‌شنبه) بار دیگر زبان به انتقاد لیونل مسی گشود و در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیون برزیل گفت: بر این باورم که اگر بخواهیم بین مسی و نیمار قضاوت کنیم، نیمار بسیار بهتر و کامل‌تر از مسی است چرا که او به خوبی از هر دو پایش استفاده می‌کند و در تمام قسمت‌های زمین قدرت دریبل بالایی دارد. همچنانکه در گلزنی بسیار خوب کار می‌کند و یک گلزن قهار است.

وی افزود: مسی بازیکن خوبی است اما بسیار به بارسلونا وابسته است. او در بارسلونا نمایش بسیار خوبی دارد اما هرگز نمی‌تواند نمایش خود در بارسلونا را در تیم ملی آرژانتین هم تکرار کند. این در حالی است که نیمار هم در سانتوس و هم در تیم ملی فوتبال برزیل خوب کار می‌کند و نمایش هم سطحی و یکسانی را در هر دو تیم ارائه می دهد.

مروارید سیاه فوتبال برزیل درباره مقایسه نیمار با خودش و اینکه آیا نیمار را بهتر از خود می‌داند یا نه، گفت: چه بسا پله دیگری در جهان ظهور نکند اما من پیش از این هم گفتم و الان تکرار می‌کنم که اگر قرار باشد تا جام را به فوتبالیستی در جهان بدهم بدون شک آن نیمار خواهد بود.

اين سخنان پله در حالي است كه خود نيمار بارها در مصاحبههايش اعلام كرد كه هنوز به سطح مسي و كريستيانو رونالدو نرسيده است.