مذاکره استقلالی ها با والتر زنگا از دو ماه پیش؟

علیرضا منصوریان سرمربی تیم استقلال چهارشنبه شب از سمت خود کناره‌گیری کرد تا سکان هدایت را به مربی دیگری بسپارد و  بعد از این اتفاق مدیربرنامه‌های مختلف سعی در معرفی مربیان خارجی مد نظر خود به باشگاه کرده و در این بیش از 30 رزومه کاری مربیان در اختیار هیات مدیره استقلال قرار گرفت اما ظاهرا تمامی این موارد از قبل برنامه‌ریزی شده بود که شخصی سکان هدایت استقلال را بر عهده بگیرد که از حدود دو ماه قبل از طریق یک رابط با مدیران این باشگاه مذاکره کرده است.

ماجرا از این قرار است که استقلالی‌ها از حدود 2 ماه قبل با والتر زنگا وارد مذاکره کرده و برنامه‌های این مربی را در اختیار گرفتند. این مذاکرات بعد از نشست هیات مدیره استقلال که خروجی‌اش دو جلسه فرصت به منصوریان بود صورت گرفت و حتی زنگا که این روزها بیکار است اعلام کرد حاضر است هدایت استقلال را قبول کند.

در این بین نقش یک مربی در کادر فنی استقلال بسیار پررنگ است. کسی که از طریق یک رابط با والتر زنگای ایتالیایی در ارتباط است ضمن آنکه این مربی قبلا با میک‌مک در مورت در النصر امارات همکار بود. از سویی روز 5شنبه وقتی خبر حضور مصطفوی و غیبت خرمگاه،چینی، فریبا و بابازاده در تمرین استقلال رسانه‌ای شد خیلی‌ها تعجب کردند که چرا صالح مصطفوی که یک آنالیزور معمولی در استقلال بوده حالا در کنار میک این تیم را تمرین می‌دهد و اصلا چرا مربی که در تیم فنی منصوریان حضور داشته مثل دیگر مربیان استعفا نکرده و در تمرین شرکت نکرده است!

راز این ماجرا بلافاصله توسط علی چینی فاش شد. مربی استقلال در گفت‌و‌گو با یک سایت ورزشی مدعی شد وقتی کادر فنی استقلال استعفا می‌دهد یعنی همه ما با علیرضا منصوریان می‌رویم نه اینکه یک نفر بماند! ما مثل بعضی‌ها آدم فروش نیستیم! همین اظهار نظر کافی بود تا همه متوجه شوند منظور چینی تنها شخصی است که استعفا نداده و در کادر فنی استقلال باقی مانده است.جالب است که زنگا از طرییق وکیل خود به مسئولان باشگاه  استقلال اعلام کرده از بین اعضای کادر فنی استقلال تنها خواستار حضور 2 نفر است! اولی میک‌مک در مورت و دومی سید صالح مصطفوی!که اتفاقا همین دو نفر این روزها تیم را تمرین می‌دهند.

هر چند روز پنجشنبه  سید رضا افتخاری روی خروجی سایت باشگاه استقلال مصاحبه ای مبنی بر اینکه ما به دنبال فاتح تریم هستیم انجام داد اما  مسئولان استقلال از 2 ماه قبل در تدارک حضور یک مربی خارجی در این تیم بودند اما هفته به هفته حضور این مربیان در استقلال به تعویق می‌افتاد زیرا آنها نمی‌خواستند بعدها به این مضوع متهم شوند که به منصوریان جوان فرصت کافی ندادند.

با این شرایط به نظر می‌رسد اگر باز هم تاکید می‌شود اگر استقلال امروز با فاتح تریم به توافق نرسد از بین والتر زنگا و فاریاس یک نفر به عنوان سرمربی آبی ها انتخاب می‌شود که با مذاکرات صورت گرفته طی دو ماه اخیر شانس زنگا بیشتر است.