افشاگری یک سایت درباره تلاش بارسلونا برای خرید کوتینیو

یکی از داستان‌های پرحاشیه و جنجالی تابستان امسال فوتبال اروپا، داستان تلاش نافرجام بارسلونا برای خرید فیلیپه کوتینیو از لیورپول برای پر کردن جای خالی نیمار بود که با وجود تمایل بازیکن و حتی درخواست او از باشگاه انگلیسی محقق نشد.

اکنون سایت فوتبال لیکس که در حوزه انتشار اسناد مربوط به باشگاه‌ها فعالیت دارد و نشریه اشپیگل آلمان جزئیاتی از این ماجرا را فاش کرده‌اند.

طبق گزارش نشریه اشپیگل، باشگاه بارسلونا پیش‌نویسی از یک قرارداد مشتمل بر 20 صفحه را در تاریخ 31 آگوست، یعنی یک روز به پایان بازار نقل و انتقالات برای مدیربرنامه‌های کوتینیو ارسال کرده که در آن قید شده بود که برای بازیکن برزیلی لیورپول 115 میلیون حقوق برای 5 سال در نظر گرفته شده است. همچنین در این پیش‌نویس بارسلونا به مدیربرنامه‌های کوتینیو وعده 10 میلیون یورو کمیسیون داده به شرط آنکه رقم انتقال کوتینیو از لیورپول به کاتالونیا فراتر از 100 میلیون یورو نرود.

حقوقی که باشگاه بارسلونا برای کوتینیو در نظر گرفته بود او را از حیث کسب درآمد پایین‌تر از لوئیس سوارس و بالاتر از بازیکنان اسپانیایی تیم مانند جرارد پیکه، سرخیو بوسکتس و آندرس اینیستا قرار می‌داد.

پیشنهاد اول باشگاه بارسلونا به لیورپول در تاریخ 20 جولای صورت گرفت که مایکل ادواردز، مدیر ورزشی باشگاه لیورپول توسط یک نامه الکترونیکی برای اسکار گرائو، مدیر اجرایی باشگاه بارسلونا آن را رد کرد. طبق گزارش اشپیگل، ادواردز در این نامه نوشت: «فیلیپه به هیچ قیمتی فروشی نیست و همان‌طور که می‌دانید قرارداد او به تازگی تمدید شده است».

با این وجود باشگاه بارسلونا از تلاش برای خرید کوتینیو دست نکشید و گرائو با پیشنهادی دیگر که رقم پایه آن 90 میلیون یورو و پاداش‌هایش به بیش از 40 میلیون یورو می‌رسید، سعی در وسوسه کردن لیورپولی‌ها داشت. با این حال ادواردز این بار هم پاسخ قبلی را ارائه کرد و به این ترتیب بارسلونا با وجود جلب نظر کوتینیو نتوانست او را از چنگ لیورپولی‌ها درآورد.