نگاهی به افتخارات فاتح تریم، گزینه سرمربیگری استقلال

فاتح تریم یکی از گزینه های اصلی سرمربیگری استقلال است. همین مسئله بهانه ای شد تا مروری بر بیوگرافی و کانامه این مربی مطرح داشته باشیم.

فاتح تریم 4 سپتامبر 1953 در آدانا ترکیه به دنیا آمد. او در دوران بازی خود یک مدافع بود. تریم از 16 تا 21 سالگی در آدانا دمیراسپور به میدان رفت اما به دنبال جدایی از این تیم 11 سال پیراهن گالاتاسرای، مطرح ترین تیم فوتبال این کشور را تن کرد. 327 بازی و 16 گل آماری است که تریم از سال 1974 تا 1985 در گالاتاسرای به جا گذاشت. او همچنین 51 بازی ملی برای ترک ها انجام داد و 2 گل به ثمر رساند.

دوران مربیگری تریم در سال 1987 با هدایت تیم آنکاراگوچو آغاز شد. پس از 2 فصل حضور روی نیمکت این تیم تریم به قوزتپه رفت و یک فصل در این تیم ماندگار شد. تیم ملی زیر 21 سال ترکیه سومین تیم دوران سرمربیگری فاتح بود و پس از سه سال هدایت ملی پوشان رده سنی امید این کشور دوران سرمربیگری اش در تیم ملی ترکیه شروع شد.

تریم از سال 1993 تا 1996 روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی کشورش نشست و زمانی که از این تیم جدا شد، برای چهار سال هدایت گالاتاسرای را برعهده گرفت. چهار قهرمانی لیگ، 2 قهرمانی جام حذفی، 2 قهرمانی سوپرکاپ ترکیه و قهرمانی جام یوفا سبب شد تا این مربی بزرگ در دوره اول حضورش در گالا روزهای بسیار رویایی ای را سپری کند.

موفقیت تریم همراه با گالاتاسرای این فرصت را برای او ایجاد کرد تا یک فصل و نیم در سری A ایتالیا مربیگری کند و در این مدت هدایت 2 تیم مطرح فیورنتینا و میلان را در دست گیرد. پس از اینکه تریم از میلان اخراج شد بار دیگرتا پایان سال 2004 روی نیمکت سرمربیگری گالاتاسرای نشست اما به هیچ وجه نتوانست موفقیت های دوره اول حضورش در این تیم را تکرار کند.

تریم در سال های اخیر مدام بین گالاتاسرای و تیم ملی ترکیه در رفت و آمد بوده است. 2 قهرمانی لیگ ترکیه و 2 قهرمانی سوپرجام این کشور همراه با گالاتاسرای و صعود به مرحله نیمه نهایی یورو 2008 همراه با تیم ملی این کشور از جمله افتخارات این مربی است.