خطر حذف پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی از آسیا جدی است

صادق درودگر در مورد وضعیت بدهی پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی گفت: این ۳ باشگاه از بدهکاران عمده بودند که تراکتورسازی بخش اعظم این بدهی را تسویه کرد و پرسپولیس و استقلال بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها را پرداخت کرد با این حال ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس در گذشته به دلیل اینکه مدیرانی برای باشگاه خود انتخاب کردند که در مدیریت باشگاه توانایی زیادی نداشتند، باشگاه‌های کشور هم مورد حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هم قرار نداشتند و حمایت مالی از آنها نمی‌شده، بدهی‌های زیادی به بار آوردند. همچنین باشگاه تراکتورسازی هم بدهی زیادی به بار آورده بود که اکنون معضل فوتبال کشور شده بودند و ممکن است خدای ناکرده این باشگاه‌ها از فهرست لیگ قهرمانان آسیا خارج شوند. 

وی افزود: این از نظر اعتبار و آبرو برای فوتبال کشورمان قشنگ نیست و هم از نظر جایگاه فوتبالی ما را در آسیا دچار تزلزل می‌کند و ممکن است نگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا نسبت به فوتبال ما و همچنین علاقمندان فوتبال جهان را نسبت به ایران مخدوش کند. فدراسیون فوتبال  و سازمان لیگ تلاش می‌کنند تا تیم ملی با زحمات فراوان در رنکینگ موفق شود و به جام جهانی صعود کند و فرصتی برای باشگاه‌های ایجاد شود تا بازیکنان ترانسفر شوند و برای باشگاه‌ها درآمد ایجاد شود. و اهتزاز پرچم ایران بین ۳۲ تیم برگزیده جهان باعث افتخار برای کشور است اما با این مسائل که برای باشگاه‌ها پیش می‌آید فوتبال ایران ممکن است دچار آسیب شود.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ تصریح کرد: دولت، مجلس و وزارت ورزش و جوانان باید دست به کار شوند و به صورت آنی کمک کنند تا بدهی‌های معوقه این سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی حل شود. بدهی‌های اینها زیاد است. البته برخی از بدهی‌های آنها باید به صورت صریح و آنی حل شود تا این تیم‌ها از لیگ برتر کشور و لیگ قهرمانان آسیا خارج نشود.

درودگر افزود: فوتبال می‌تواند نقش بزرگی در سازندگی و بالندگی کشور داشته باشد باید به آن توجه شود. ورزش می‌تواند ابزاری برای آرامش مردم در کشور شود و جلب رضایت امید در میان جوانان و نوجوانان شود. همچنین اعتبار ملی در عرصه بین‌المللی برای کشور ایجاد کند. اما کم توجهی به ورزش تبدیل به یک تهدید و آسیب می‌شود. خود فوتبال این مشکلات را نداشته است. بزرگترین معضل ما پخش تلویزیونی است که نمی‌توانیم حقوق فوتبال را تحصیل کنیم. با وجود قراردادی که داریم و منعقد شده به دلایل مختلف حقوق پخش تلویزیونی باشگاه‌ها پرداخت نمی‌شود.اگر حق پخش تلویزیونی به صورت واقعی پرداخت شود نه تنها بدهی باشگاه‌ها پرداخت می‌شود بلکه کمکی می‌شود به حضور مقتدرانه تیم‌های ایرانی در عرصه بین‌المللی.

وی گفت: فوتبال و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و باشگاه‌ها خودشان مشکلات به اندازه کافی دارند و نیازمند به حمایت فوری هستند. فدراسیون فوتبال یک بار دو ماه از AFC وقت گرفت و این مهلت یک ماه دیگر تمدید شده و دیگر فرصتی نیست و امیدوارم مسئولان این مشکل را جدی بگیرند تا این معضل حل شود در غیر این صورت پرسپولیس و استقلال که اکنون زمینه فعالیت اقتصادی مناسبی را فراهم کرده‌اند و مشارکت مردم در سرنوشت دو باشگاه به صورت جدی دیده می‌شود دچار وقفه‌ای می‌شود که ممکن است سال‌ها نتوانیم این وقفه را جبران کنیم.