فرصت 4 روزه نفت طلائیه برای عمل به تعهدات

سعید فتاحی مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ در گفتگو با "ورزش سه" در مورد مهلت باشگاه های ایرانی برای حرفه ای شدن و ارسال مدارک به AFC گفت:  فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ رویه خوبی که در پیش گرفته اند، این است که مستندسازی نمی کنند و مدرک الکی برای AFC نمی گیرند. تا حالا دو سه بار از AFC وقت گرفتیم و حالا هم آقای تاج صحبت کردند و یک ماه دیگر وقت گرفتیم تا تیم ها مدارک کامل بفرستند.

وی ادامه می دهد: سال های قبل اینگونه نبود و تیم ها مستندسازی می کردند و مدارک ساختگی به AFC می فرستادند. مقصر هم فدراسیون فوتبال یا باشگاه ها نبودند و شاید در کشورهای دیگر هم چنین اتفاقاتی رخ می داد، چون سال های اول حرفه ای سازی بود. ولی الان فدراسیون فوتبال این رویه را در پیش گرفته تا مشکلات موجود حل شود.

فتاحی در ادامه با اشاره به باشگاه هایی که همچنان بدهکار هستند، افزود: الان بیشتر باشگاه های ما مشکلاتشان حل شده و فقط باشگاه های پرطرفدار یعنی پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و البته نفت مشکلات بزرگی دارند. این ها باید بیایند بدهی های خود را بپردازند و مشکلات ساختاری که دارند را حل کنند که سه تای آنها هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. این موضوع هم فقط همت فدراسیون، سازمان لیگ و باشگاه ها قابل حل نیست و باید وزارت ورزش و دولت جلو بیاید و کمک کند تا مشکلات و بدهی باشگاه ها به طور کلی رفع شود.

مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ با اشاره به روند رو به رشد استقلال اضافه کرد: باشگاه ها باید مشکلاتشان را حل کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید. باشگاه استقلال تا این لحظه پیشرفت های خوبی داشته و 3 ، 4 تا از مشکلاتی را که داشته حل کرده و برای AFC هم فرستاده است. آنها هم پاسخ داده اند که خیلی خوب است که مشکلات در حال حل شدن است و بر همین اساس بود که قبول کردند یک ماه دیگر به ما فرصت بدهند. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم نمی خواهند مثل قدیم مستندسازی کنند.

فتاحی در مورد اتفاقات عجیب باشگاه نفت و اینکه این باشگاه در صورت عمل نکردن به تعهدات چه سرنوشتی در پیش خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در مورد نفت یک هیئت واگذاری از وزارت نفت تیم را به آقای گلرخسار که مدیرعامل شرکت بهنام پیش رو بود، واگذار کردند. بهنام پیش رو یک سری تعهدات داشت که انجام نداد و به همین دلیل همان هیئت واگذاری دوباره تشکیل شد و تیم را به نفت طلائیه واگذار کرد. نفت طلائیه وقتی تشکیل شد، اداره کل تربیت بدنی نامه‌ای مبنی به فرصت یکماهه برای فعالیت این تیم تا تسویه کامل بدهی ها به ما ارسال کرد. پانزدهم مهرماه مجوز آنها تمام می شود و در صورتی که بدهی را تسویه نکنند باید دوباره از اداره کل تربیت بدنی برای ما مجوز بگیرند، چون ما براساس مستندات عمل می کنیم و گرنه باید دوباره جلسه بگذاریم و موضوع را بررسی کنیم.

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در پایان و در پاسخ به این سوال که اگر نفت طلائیه تا مهلت مقرر نتواند الزامات AFC را اجرا کند، آیا تیم دیگری جایگزین این تیم در آسیا می شود، اظهار داشت: بله اگر این اتفاق رخ دهد باید بررسی کنیم و در این مورد تصمیم بگیریم.