واکنش سرمربی سابق تیم ملی به تساوی ایران مقابل روسیه

می‌گوید ایران برابر روسیه بازی مدرن و پیشرفته‌ای را نسبت به گذشته انجام داد و بیش از همیشه امیدوار به صعود این تیم به مرحله حذفی جام جهانی است.

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار دوستانه با تیم ملی روسیه که شب گذشته در ورزشگاه شهر کازان برگزار شد، به تساوی یک بر یک مقابل میزان جام جهانی دست یافت. در این بازی سردار آزمون برای ایران و پولوز برای روسیه گلزنی کردند.

حشمت مهاجرانی سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین با تمجید از بازی ملی‌پوشان ایران گفت: تیم ملی ایران بازی مدرن و پیشرفته‌ای را ارائه داد. ایران در این بازی نسبت به گذشته پیشرفت خوبی داشت و در تمام زمینه‌ها بسیار خوب ظاهر شد. ما نشان دادیم می‌توانیم مقابل تیم‌های اروپایی خوب بازی کنیم. تنها مشکل ما کمبود بازی دوستانه است و برای حضور موفق در جام جهانی روسیه نیازمند بازی‌های دوستانه بیشتر هستیم. بیش از همیشه به صعود این تیم به مرحله دوم جام جهانی امیدوار هستم.

او با بیان اینکه روسیه در حد و قواره مدعی جام جهانی نیست، خاطرنشان کرد: همواره تیم‌های میزبان جام جهانی به فکر قهرمانی در این رقابت‌ها هستند اما روسیه در حد و اندازه‌ای نیست که بتواند قهرمان این رقابت‌ها شود. آنها در بازی برابر ایران مشکلات خود را نشان دادند. این تیم نسبت به شوروی سابق بسیار افت کرده و دیگر بازیکن مطرحی ندارد. آنها از نظر فیزیکی و تکنیکی ضعیف هستند و نمی‌توانند دردسری برای مدعیان قهرمانی این رقابت‌ها به وجود بیاورند.

سرمربی سابق تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی می‌تواند در جام جهانی مقابل رقبای خود به گل برسد و با کسب پیروزی به مرحله بعد صعود کند، تاکید کرد: شرایط هر مسابقه‌ای با مسابقه دیگر فرق دارد. این موضوع به بررسی و آنالیز حریفان بستگی دارد. باید دید سرمربی تیم ملی چه روش‌هایی را اتخاذ می‌کند. کی‌روش یکی از بزرگترین آنالیزورهای دنیاست که به خوبی رقبای خود را شناسایی می‌کند. به موفقیت ایران با کی‌روش و تدابیری که می‌اندیشد امیدوار هستم.

مهاجرانی با بیان اینکه تیم ملی از نظر نیروی انسانی و بازیکنان مستعد کم و کاستی ندارد، گفت: ما فقط باید بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشته باشیم تا نقاط ضعف‌مان را از بین ببریم. بازیکنان ما نیاز به انجام بازی مقابل تیم‌های حرفه‌ای جهان دارند تا بتوانند با شرایط جام جهانی تطبیق پیدا کنند.

او درباره نقش موثر مهدی طارمی در این بازی و اشتباهاتی که او خارج از میدان مسابقه انجام می‌دهد و منجر به لطمه زدن به خودش می‌شود، گفت: طارمی را از زمان حضور در بوشهر می‌شناسم. او در تیم‌ جوانان ایران‌جوان بوشهر حضور داشت و از یک خانواده فوتبالی می‌آید. او مدتی هم در لیگ برتر شاگرد حمید استیلی بود و در شاهین بوشهر به میدان رفت. مهدی طارمی نیاز دارد که اصلاحاتی در رفتار و کردار خود انجام دهد. شرایط طارمی بسیار خوب است و می‌تواند در فوتبال به جایگاه خوبی دست پیدا کند. او بهتر است مراقب خودش باشد و با رفتار خود به آینده‌اش لطمه نزند.

مهاجرانی درباره پایان قرارداد کی‌روش در تیم ملی و اینکه آیا موافق تمدید قرارداد با اوست یا موافق انتخاب مربی جدید با اندیشه‌های جدید است، گفت: انتخاب مربی بستگی به نتایجی دارد که تیم ملی در جام‌جهانی کسب می‌کند. نتایج ما در جام جهانی نشان می‌دهد که آیا ادامه همکاری با کی‌روش مناسب است یا نه. اگر کی‌روش با تیم ملی موفق شود فدراسیون فوتبال به دنبال ادامه همکاری با او خواهد بود و این بهترین تصمیم است.