تمجید یک روس از دو سردار آزمون و دژاگه

سایت رسمی فدراسیون فوتبال روسیه سه روز پس از پایان بازی تدارکاتی تیم ملی این کشور برابر ایران مصاحبه‌ای از ماگومد اوزودواف منتشر کرد، بازیکنی که در تیم روبین‌کازان هم‌بازی سردار آزمون است و یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی روسیه محسوب می‌شود.

اوزدواف درباره نقاط قوت تیم ملی فوتبال ایران گفت: ایران در بازی تیمی و ضدحمله تیمی قدرتمند است. آنها در بازی برابر ما (روسیه) خوب کار کردند و ساختار دفاعی مقتدرانه‌ای داشتند. مبارزه با روحیه و مهارت‌های زیاد از دیگر توانمندی‌های ایران هستند.

وی در ادامه تأکید کرد: البته در صورت مقایسه فرد به فرد بازیکنان ایران با کره جنوبی می‌توانم بگویم که کره‌ای‌ها قدرتمندتر هستند!

هافبک تیم ملی فوتبال روسیه در پاسخ به این پرسش که «کدام‌یک از بازیکنان ایران را می‌توانیم از دیگران جدا کنیم؟»، اظهار داشت: در تیم ملی فوتبال ایران بازیکنان در سطح یکسانی قرار دارند، اما دو نفر متفاوت از سایرین هستند. سردار آزمون و کاپیتان تیم ملی ایران، اشکان دژاگه که البته برابر ما بازی نکرد.

اوزدواف درباره راهکار تیم ملی فوتبال روسیه برای عدم غافلگیری در ضدحملات همانند بازی با ایران گفت: تمامی اعضای تیم باید روی اشتباهات کار کنند. کادر فنی هم ما را به همین سمت هدایت خواهند کرد.

تیم ملی فوتبال روسیه شنبه گذشته در ورزشگاه اسپارتاک مسکو با نتیجه 4 بر 2 برابر کره جنوبی به پیروزی رسید. روس‌ها سه‌شنبه گذشته نیز در ورزشگاه کازان با نتیجه تساوی یک - یک در مصاف با ایران متوقف شدند.