لژیونر ایرانی: گلزنی و پاس گل من بدون پیروزی تیم فایده‌ای ندارد

تیم فوتبال آلکمار هفته گذشته موفق شد با درخشش علیرضا جهانبخش، هافبک ایرانی خود تیم اوترخت را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد. او پس از این درخشش در مصاحبه با سایت کانون هواداران آلکمار گفت: کار آسانی نداشتیم اما کار جوری پیش رفت که کارمان آسان شد. بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشتیم و شانس های زیادی را ایجاد کردیم و در نهایت موفق شدیم با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی برسیم. ما به عنوان یک تیم عالی ظاهر شدیم و به نظرم این کار ما باعث عملکرد خوبمان شد.

جهانبخش درباره بازی هفته گذشته خودشان مقابل خرونینخن که با وجود عملکرد خوبشان در نیمه اول در نهایت به نتیجه تساوی یک بر یک رضایت دادند، گفت: در هفته گذشته مقابل خرونیخن به خصوص در نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم و فرصت های زیادی برای گلزنی داشتیم ولی استفاده نکردیم. ما در نیمه دوم هوشیار نبودیم و بازی را ترک کردیم و ۲ امتیاز بازی را به راحتی از دست دادیم. در بازی مقابل اوترخت نیز در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر جلو افتادیم ولی نیمه دوم را خیلی خوب اداره کردیم و گل دوم و سوم را به ثمر رساندیم.

هافبک ایرانی درباره اینکه با این برد آیا انتقام  باخت ۳ بر صفری که در فصل گذشته در مرحله پلی لیگ مقابل اوترخت داشتند را گرفتند، این چنین گفت: بله بله. سرمربی تیم به ما گفته بود که در سال گذشته بازی خیلی آسان را به راحتی واگذار کردیم و نباید این بار نیز این اتفاق تکرار شود. ما در این بازی تلاش کردیم تا پایان بازی تمرکز خود را از دست ندهیم و در نهایت موفق به این کار شدیم. الان حس خوبی داریم. بازی ما در سال گذشته سخت بود و نگرانی زیادی در بازی داشتیم.

جهانبخش درباره نقش کلیدی خود در پیروزی مقابل اوترخت این چنین گفت: نه نه، نمی‌خواهم این را بگویم که این پیروزی به واسطه من کسب شد. ما همیشه تلاش می‌کنیم تا به عنوان یک تیم عمل کنیم. اگر یک یا ۲ بازیکن حضور نداشته باشند باید دیگر بازیکنان جایشان را پرکنند. با این وجود ما امروز بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشتیم و فقط من خوب بازی نکردم بلکه بسیاری از بازیکنان ما چه در خط دفاعی و خط حمله امروز عالی ظاهر شدند. در نهاین ما می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم ولی این نتیجه نیز خوب است.

علیرضا بعد از آنکه در ابتدای فصل شروع خوبی نداشت ولی در این چند هفته اخیر بسیار موثر بوده است، او درباره این موضوع گفت: در هفته های اول بازی های خوب ما به بد تبدیل شد و من در گلزنی‌های تیمم دخیل نبودم. در هفته‌های اخیر بهترین عملکرد را داشتم و به تیم کمک کردم. اگر درباره من بپرسید گل زدن یا پاس گل برایم مهم نیست. چون پیروزی و کمک به تیمم مهمتر از همه چیز است. در هفته اخیر موفق به زدن گل و پاس گل شدم امیدوارم به این عملکرد خودم ادامه دهم. 

جهانبخش در فصل گذشته با زدن ۱۰ گل و ۹ پاس گل یکی از ارزشمندترین بازیکنان آلکمار به شمار می‌آید. او در این فصل موفق شد ۲ گل بزند و ۴ پاس بدهد و درباره هدفش در این فصل گفت: همان طور در سال گذشته عنوان کردم هدفم مشخص است. می‌خواهم از سال گذشته بهتر باشم و این هدف دوباره من در این سال است. می خواهم از لحاظ آماری بهتر باشم. ولی این را صادقانه می‌گویم اگر من گلزنی کنتم و پاس گل بدهم و تیم پیروز نشود دیگر فایده‌ای ندارد.