افزایش جایزه جام جهانی فوتبال

جام جهانی  2018 روسیه بیشتر از 7 ماه دیگر آغاز می شود و تیم های شرکت کننده در آن راهی این کشور می شود. براساس قوانین موجود تیم های شرکت کننده در این رقابت ها هر کدام مبلغی را دریافت می کنند.

به طور مثال  در جام جهانی 2014 برزیل 358 میلیون دلار برای این رقابت ها اعتبار در نظر گرفته شد و هر کدام از تیم هایی که تنها در مرحله مقدماتی این رقابت ها حاضر بودند هر کدام مبلغ 8 میلیون دلار دریافت کردند.

همچنین در ادامه و با توجه با کم شدن تیم ها در مراحل بالاتر جایزه تیم های راه یافته بیشتر هم می شود. مثلا تیم ملی فوتبال آلمان با قهرمانی در رقابت های جام جهانی 2014 مبلغ 35 میلیون دلار دریافت کرد و تیم ملی فوتبال آرژانتین هم که به عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها رسید 25 میلیون دلار دریافت کرد. 

مسئولان برگزاری این مسابقات و فیفا در نظر دارند تا برای مسابقات جام جهانی 2018 روسیه این مبالغ را 12 درصد بیشتر کنند.

علاوه بر این مسائل جام جهانی روسیه هم یک سری تفاوت ها هم با جام جهانی های گذشته دارد و آن هن مسائل امنیتی آن است. پوتین رئیس جمهور روسیه در همین مورد دستور داده است تا تعداد پرواز ها در شهر های محل برگزاری این رقابت ها بیشتر شود و همچنین امنیت هتل ها ، ورزشگاه ها و فرودگاه ها بیشتر از گذشته باشد تا هواداران و تیم های حاضر در این رقابت ها با مشکلی رو به رو نشوند.