حواشی پیش از شروع دیدار دربی ۷۳

به گزارش سایت ۹۰ ، پيش از آغاز ديدار دو تيم استقلال و پرسپوليس تهران که قرار است از ساعت ۱۶:۱۵ و از سري مسابقات جام حذفي در ورزشگاه يکصد هزار نفري آزادي برگزار شود، حواشي زيادي در اين ورزشگاه ديده مي شد که در زير به آنها اشاره مي شود:

* در طول مسیر اتوبان تهران - کرج هواداران دو تیم هم با وسایل نقلیه عمومی و هم با وسایل شخصی خود و با داشتن پرچم‌های قرمز و آبی به سمت ورزشگاه آزادی در حال حرکت هستند.

* مقابل درب ورزشگاه آزادی نظم خاصی حاکم است و هواداران در حال ورود به ورزشگاه هستند.

* هوادارانی که از شب گذشته در مکان‌هایی که برای آنها در نزدیکی استادیوم آزادی تعبیه شده بود در محوطه ورزشگاه حضور دارند و تعداد بسیاری از آنها در حال حاضر در ورزشگاه نشسته و مشغول به تشویق تیم محبوب خود هستند.

* در ساعت ۱۱ بیش از ۱۰ هزار هوادار دو تیم استقلال و پرسپولیس روی سکوها نشسته و این نشان دهنده آن است که این بازی برای آنها از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است.

* عده‌ای از هواداران دو تیم در محوطه اصلی ورزشگاه آزادی و هر قسمتی که آفتاب بیشتری بر زمین می‌تابد و گرمای متبوعی دارد نشسته‌اند و خود را آماده می‌کنند تا به زمین شماره یک بیایند و روی سکوها بنشینند.

* پارکینگ‌های غربی و شرقی استادیوم رفته رفته در حال پر شدن است و انتظار می‌رود تا ظهر امروز دیگر جایی در پارکینگ‌ها برای توقف ماشین وجود نداشته باشد.

* عده‌ای از هواداران دو تیم صبحانه را در ورزشگاه آزادی صرف کرده و با خوردن کیک و چای و ساندویچ‌های معروف استادیوم آزادی خود را برای دیدار این دو تیم آماده می‌کنند.

* هواداران دو تیم که در ورزشگاه حضور دارند با شعارهایی علیه تیم‌های همدیگر کری‌خوانی‌های همیشگی در این بازی‌ را آغاز کردند.

*در حالی که از ورودی شرقی ورزشگاه آزادی نیز امکاناتی برای ورود به داخل ورزشگاه آزادی مهیا شده است و در این سمت نیز برای خبرنگاران پارکینگ تدارک دیده شده، به نظر می‌رسد بین ماموران نیروی انتظامی کمی ناهماهنگی وجود داشته باشد و به همین دلیل هنگام ورود یکی از خبرنگاران، بعضی از ماموران نیروی انتظامی از ورود آن‌ها به داخل ورزشگاه جلوگیری کردند که این مشکل با حضور یکی از مسئولان نیروی انتظامی برطرف شد.

*جایگاه خبرنگاران نیز هنوز افراد زیادی را به خود نمی‌بیند و تعداد انگشت‌شماری از خبرنگاران به ورزشگاه آمده‌اند.

*هواداران دو تیم گهگاهی به شعار دادن و تشویق تیم‌هایشان می‌پردازند. همچنین مسئولان ورزشگاه در حال تدارک زمین چمن و تابلوهای تبلیغاتی اطراف آن هستند.

*به دلیل اینکه هنوز ازدحام زیادی از جمعیت وجود ندارد، گیت‌های بلیت‌فروشی خلوت است اما با این حال بلیت‌های ۵ هزار تومانی تقریبا در حال تمام شدن است و بلیت‌فروش‌ها به فروختن بلیت‌ها ۲ و ۳ هزار تومانی می‌پردازند.

*برای جلوگیری از به وجود آمدن احتمالی بازار سیاه نیز در ورودیه‌های بلیت‌فروشی‌ها ماموران نیروی انتظامی افرادی که به خرید بلیت می‌پردازند را چک می‌کنند و از برگشت آن‌ها به بیرون محوطه اطراف استادیوم ۱۰۰ هزار نفری جلوگیری می‌کنند.

*اورژانس تهران نیز تدارک لازم برای این بازی را دیده است و یک اتوبوس سازمان اورژانس در کنار ورزشگاه مستقر شده است.

*به محض تشویق پرسپولیس توسط هواداران سرخپوش، هواداران تیم استقلال موضع گرفته و به تشویق علی دایی سرمربی فصل گذشته تیم پرسپولیس می‌پرداختند.

* مثل سال‌های گذشته هواداران پرسپولیس در روبروی جایگاه مستقر شده‌اند اما در حال حاضر طرفداران این تیم نسبت به طرفداران استقلال کمتر هستند.

* هواداران تیم‌های استقلال و پرسپولیس با پتو در جایگاه‌ها مستقر شده‌اند تا سرمای هوا را حس نکنند.

* مرحوم ناصر حجازی به شدت توسط طرفداران تیم استقلال تشویق شد تا یاد و خاطره او در این دربی زنده شود.

* هواداران تیم استقلال با کنایه‌های خود علیه شیثرضایی و محمد نصرتی موضع می‌گرفتند.

* بخش تأسیسات استادیوم آزادی همچنان در طبقه زیر جایگاه طرفداران استقلال مشغول بازسازی و تعمیرات موتورخانه و دیگر قسمت‌های این بخش است.

* دوربین‌های مداربسته استادیوم آزادی از آغاز صبح امروز روشن هستند و تماشاگران متخلف را شناسایی و به عوامل نیروی انتظامی معرفی می‌کنند.

* مسئولین ورزشگاه آزادی از شب گذشته چمن استادیوم را کوتاه کردند تا مشکلی برای بازیکنان و داوران بوجود نیاید.

* گل‌های دربی‌های گذشته از اسکوربورد ورزشگاه آزادی پخش شد.

* انتهای تونل ورودی ورزشگاه دادگاه سیاری برپا شده تا در صورت بروز تخلفات احتمالی با خاطیان برخورد شود.

تعدادی از این تماشاگران که به داخل ورزشگاه رفته‌اند در مکان‌هایی که تابش آفتاب باعثگرم شدن آن می‌شود، خوابیده‌اند تا قبل از شروع بازی استراحتی کرده باشند.

خط‌کشی اطراف زمین چمن به پایان رسیده است و همچنین دوربین‌های صداوسیما در حال آماده‌ کردن وسایل خود در اطراف زمین چمن هستند تا این مسابقه را پوشش تصویری بدهند. ماموران نیروی انتظامی نیز دور تا دور زمین مستقر شده‌اند.

به علت حضور در ایام ماه محرم در ورزشگاه آزادی نیز از بلندگوهای ورزشگاه مرثیه و نوحه‌سرایی پخش می‌شود.

اسکوربرد ورزشگاه، تصویر بازیکنان دو تیم را پخش کرد که این مسئله واکنش هواداران هر دو تیم را در پی داشت.

از نکات قابل توجه این است که باز هم در گوشه‌های زمین برای تبلیغ یک برند شامپو، سایز بسیار بزرگی از آن را در گوشه‌های زمین گذاشته‌اند که البته چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

وضعیت بلیت‌فروشی هم همچون ساعات قبل است و هنوز تعدادی بلیت ۵ هزار تومانی موجود است.

* بلیت فروشی این بازی که از ساعت ۶:۴۵ صبح آغاز شده همچنان ادامه دارد اما بلیت‌های جایگاه که ۵ هزار تومانی است ساعت ۱۱:۳۰ به پایان رسید. این بلیت‌ها در دست برخی افراد در مقابل در غربی ورزشگاه آزادی دیده می‌شد و به قیمت ۱۸ هزار تومان به فروش می‌رسید.

* باشگاه پرسپولیس با آوردن ۴ کامیون که بر روی آن نوشته شده " توزیع اقلام فرهنگی توسط باشگاه پرسپولیس " نسبت به پخش آنها در بین هواداران اقدام کرده است.
در این بسته‌ها تغذیه و بروشوری درباره رعایت مسائل فرهنگی و اخلاقی در ورزشگاه دیده می‌شود. این اقلام توسط لیدرهای باشگاه پرسپولیس پخش می‌شود.

* هواداران برای تهیه غذا چندان دچار مشکل نیستند چون با مستقر شدن ۴ بوفه در قسمت‌های درب غربی و شرقی نسبت به سرویس دهی به هواداران اقدام می‌شود. ناظرانی از سوی استادیوم ‌آزادی در کنار این بوفه‌ها دیده می‌شوند که نظارت بر قیمت‌ها و کنترل شرایط را برعهده دارند.

* با طنین انداز شدن اذان ظهر، در بیرون ورزشگاه برخی هواداران که از صبح زود به ورزشگاه آزادی آمده بودند و بر روی چمن‌ها در حال استراحت بودند به خواندن نماز بر روی پرچم‌های قرمز و آبی پرداختند.

* در دو تابلویی که بیرون ورزشگاه آزادی نصب شده عکسی از ناصر حجازی وجود دارد که بر روی آن صحبت‌های وی حک شده است.


در حالی که کمتر از سه ساعت تا بازی پرسپولیس و استقلال باقی مانده تاکنون ۲۵ هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرده اند.

* حمیدرضا آصفی عضو سابق هیئت مدیره باشگاه استقلال شب گذشته در اردوی این تیم حضور پیدا کرد.

* علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال پس از حضور در برنامه ورزش و مردم به هتل محل اردوی این تیم رفت و ناهار را با آنها صرف کرد.

* جایگاه تماشاگران پرسپولیس در طبقه اول خالی است و اکثر هوادارانی که در ورزشگاه حضور دارند در حال استراحت هستند.

* هواداران پرسپولیس و استقلال به طور مشترک به عزاداری مشغول هستند.

* از ساعت ۱۴ نيز زيارت عاشورا در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.