وضعیت مبهم نفت برای حضور در لیگ آسیا/حذف نفت صحت دارد؟

امروز (دوشنبه) آخرین مهلت تیم‌های ایرانی برای ارسال مدارک حرفه‌ای‌شان به AFC است. آن‌ها تا ساعت ۱۴ فرصت دارند این مدارک را ارسال کنند.

طبق اخباری که از فدراسیون فوتبال به دست آمد، باشگاه نفت طلاییه هنوز مدارکش را برای تایید از سوی AFC به فدراسیون فوتبال تحویل نداده و با توجه به فرصت کم باقی‌ مانده تا ساعت ۱۴ به نظر می‌رسد حذف این تیم از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قطعی شده است.

بیژن تاجیک، دبیر کمیته‌ واگذاری باشگاه نفت و عضو مجمع موسسه فرهنگی و ورزشی نفت تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با خبر حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا، اظهار کرد: طبق صحبت‌هایی که من با جهانیان داشتم خبر حذف نفت صحت ندارد. آن‌ها کارهای ارسال مدارک را پیگیری می‌کنند و این طور که به نظر می‌رسد مشکلی برای حضور نفت در لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد.

او درباره بدهی‌های باشگاه نفت تصریح کرد: طبق صحبت‌هایی که من با مسوولان باشگاه داشتم مشکلات بدهی هم در حال‌ بر طرف شدن است.

با توجه به صحبت‌های تاجیک از سوی مالکان موقت باشگاه نفت به این نتیجه‌ می‌توان رسید که مالکان موقت نفت مدارک مورد نظرشان را به فدراسیون فوتبال ارسال کرده‌اند اما مسوولان فدراسیون از وجود چنین مدارکی بی اطلاع هستند. احتمال دیگری هم که وجود دارد این است که نفتی‌ها هیچ مدرکی به AFC ارسال نکرده‌اند و تنها برای خروج از فشار ناشی از حذف از لیگ قهرمانان آسیا این صحبت‌ها را عنوان کرده‌اند.

هم‌چنین سعید فتاحی، مسوول کمیته‌ مسابقات سازمان لیگ  درباره وضعیت مالکیت باشگاه نفت، اظهار کرد: در حال‌ حاضر منتظر هستیم تا مالک باشگاه از سوی کمیسیون ماده "پنج" به ما اعلام شود. مجوز یک ماهه اولیه که برای جهانیان صادر شده بود به اتمام رسیده و باید این مجوز دوباره تمدید شود.

رضا گل محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و عضو کمیسیون ماده "پنج" روز شنبه ، درباره مراحل تمدید مجوز فعالیت باشگاه نفت به نام حمیدرضا جهانیان، تصریح کرد: تاکنون هیچ نامه‌ای از سوی مجمع موسسه فرهنگی و ورزشی نفت تهران به ما ارسال نشده است. در جلسه‌ای که ما با عماد حسینی و تاجیک در خصوص تعیین تکلیف وضعیت باشگاه نفت داشتیم قرار بود آن‌ها به ما اعلام کنند که چه کسی مالک باشگاه نفت است.