مهدوی کیا: در مورد تحلیل شفر نظری ندارم

این ماه‌ها پیدا کردن کاپیتان اسبق تیم ملی و پرسپولیس برای مصاحبه کاری دشوار است که این اتفاق  افتاد.

در شهرآوردی که موقعیت چندانی نداشت، پرسپولیس پیروز شد

پرسپولیس در رقابتی پیروز شد که موقعیت چندانی روی دروازه دو تیم ایجاد نشد. مهاجم پرسپولیس با عملکردی خوب از فرصت به وجود آمده به شکل عالی استفاده کرد و گل پیروزی تیمش را زد.

پیروزی در شهرآورد برای پرسپولیس لازم بود

بعد از اتفاقی که در لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس رخ داد و به فینال نرسید، پیروزی در شهرآورد لازم و ضروری بود. این برد در ادامه خیلی به سود سرخپوشان می‌شود.

شفر کار سختی پیش ‌رو دارد

شفر سال‌هاست که در فوتبال آلمان کار نکرده و در سال‌های اخیر بیشتر در تیم‌های آفریقایی و حوزه خلیج فارس فعال بوده است. این مربی در بوندس‌لیگا ۳۰ سال پیش با کارلسروهه نتایج خوبی گرفته و البته در استقلال نیاز به زمان دارد. در این خصوص که شفر در استقلال موفق می‌شود یا نه، من نمی‌توانم گارانتی بدهم. کار کردن در استقلال و پرسپولیس بسیار سخت است و بدون شک شفر هم کار دشواری پیش ‌رو خواهد داشت.

در مورد تحلیل شفر نظری ندارم

هر مربی‌ای تحلیل خاص خودش را از بازی دارد. آقای شفر هم در مورد شهرآورد اعتقاد داشته که پرسپولیس بازی مستقیم انجام می‌داده و... که تحلیل خاص خودش است.

در پرسپولیس غیبت هیچ بازیکنی خیلی به چشم نمی‌آید

طارمی بازیکن خیلی خوبی است که معمولاً در این چند سال خیلی در پرسپولیس هم تأثیرگذار بوده اما پرسپولیس آن‌قدر تیم بزرگی هست که غیبت هر بازیکنی خیلی در آن تیم به چشم نیاید.

پرسپولیس مدعی اول قهرمانی است

پرسپولیس با وجود بازی عقب‌افتاده نسبت به تیم صدرنشین از شرایط بهتری برای گرفتن صدر برخوردار است. پرسپولیس از ابتدای فصل هم چهره تیمی مدعی را داشته و مدعی جدی قهرمانی است.

پرسپولیس گل‌های ساده‌ای در بازی رفت با الهلال خورد

باخت ۴ بر صفر پرسپولیس مقابل الهلال شکست سنگینی بود که کسی فکر آن را نمی‌کرد. با آن شکست دور رفت، شرایط برای بازی برگشت بسیار سخت و دشوار شد. پرسپولیس گل‌های سوم و چهارم را به شکل بدی از الهلال دریافت کرد و گل‌های ساده‌ای خورد.

پنالتی در بازی برگشت تیر خلاص به پرسپولیس بود

قطعاً فاصله پرسپولیس و الهلال در بازی رفت ۴ گل نبود و متأسفانه بازیکنان پرسپولیس روی گل‌ها تعلل کردند. در بازی برگشت اما درخشش مهاجم خارجی الهلال و پنالتی اشتباهی که داور عمانی برای الهلال گرفت، کار را برای پرسپولیس تمام کرد؛ تیر خلاص!

پرسپولیس آن گل را نمی‌خورد، امیدوار می‌ماند

پرسپولیس برای صعود به فینال آسیا و عبور از سد الهلال به معجزه نیاز داشت اما اگر آن پنالتی دقایق ابتدایی را دریافت نمی‌کرد، به نظرم امیدوار می‌ماند و شاید می‌توانست ببرد.

تیم ملی ایران شخصیت بین‌المللی پیدا کرده

با نتایج خوبی که تیم ملی ما کسب کرده، صاحب شخصیت بین‌المللی شده‌ایم. تیم ملی ما به شرایطی رسیده که بسیار سخت گل می‌خورد و به پیروزی و نتایج خوبی می‌رسد.

تیم ملی‌مان باید با تیم‌های بزرگ بازی کند

بازی با تیم‌های بزرگ برای حضور موفق در جام جهانی برای تیم ملی ما ضروری است. در شرایط فعلی باید با تیم‌های بزرگ و نام‌های بزرگ بازی کنیم و بدون ترس به مصاف این تیم‌ها برویم.

بایدی در کار نیست

پس از موفقیت‌های چند وقت اخیر تیم ملی کشورمان، این بحث به وجود آمده که ایران «باید» از گروهش در جام جهانی صعود کند اما به نظرم بایدی در کار نیست چون سطح تیم‌های تراز اول دنیا با سطح فوتبال ما و امکانات ما تفاوت آشکاری دارد. صعود از گروه شاید به نوعی رؤیاپردازی باشد اما با توجه به نتایج اخیر غیر ممکن هم نیست.

وقتی پای منافع ملی کشورم باشد از کی‌روش حمایت می‌کنم

هر از گاهی بحث‌هایی در مورد اختلاف نظرم با کی‌روش و... مطرح شده اما من همیشه آرزوی موفقیت برای تیم ملی کشورم داشتم و دارم. کی‌روش مربی خوب و کاربلدی است و امیدوارم او در جام جهانی هم بهترین نتایج را با تیم ملی ایران کسب کند.

در همه رده‌ها با هامبورگ کار می‌کنم

مدرک حرفه‌ای مربیگری گرفتم و فعلاً شرایط خیلی خوبی در هامبورگ دارم. اینجا از رده ۱۲ تا ۱۹ سال تیم داریم و من هم مشغول کار هستم.

برنامه تبلیغاتی دوساله دارم

اخیراً در بیلبوردها عکس من در کنار نام یک کالا دیده می‌شود و... من قرارداد دوساله تبلیغاتی با این شرکت بسته‌ام و فعالیت در این عرصه را تازه شروع کرده‌ام!