انگیزه های برانکو برای ماندن و رفتن

تیم خوب و یک‌دست پروفسور، بدون او به تیمی معمولی بدل خواهد شد و این ترس وجود دارد که با رفتن احتمالی او از پرسپولیس، این تیم را دوباره به مربیان بی‌کیفیت داخلی و خارجی‌های پرادعا بسپارند.

برانکو بارها گفته می‌خواهد بماند چون دلش اینجاست و خودش را یک شهروند ایرانی می‌داند. یکی شبیه ما با این تفاوت که هنوز یاد نگرفته فارسی صحبت کند! او برای فوتبال ایران زحمات زیادی کشیده و حقش است مورد توجه و حمایت هواداران پرسپولیس باشد. برانکو اما بر سر دوراهی ماندن و رفتن قرار گرفته است. او انگیزه‌هایی برای ماندن و بهانه‌هایی برای رفتن دارد که هر دوی آنها منطقی به نظر می‌رسد.

انگیزه‌های برانکو برای ماندن

تکرار قهرمانی: او می‌خواهد بار دیگر بماند و پرسپولیس را قهرمان لیگ هفدهم کند. یک افتخار بی‌نظیر دیگر برای باشگاهی که تا قبل از حضور برانکو، حدود یک دهه نتوانسته بود جشن قهرمانی در لیگ بگیرد.

شانس هدایت تیم ملی ایران: ماندن برانکو، این شانس را برایش زنده نگه می‌دارد که بعد از جام جهانی، اذهان عمومی به سراغش آمده و او را بعد از کارلوس کی‌روش، بهترین گزینه برای نشستن روی نیمکت تیم ملی بدانند. البته هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد تیم ملی را بدون کی‌روش ببیند.

حفظ محبوبیت در خاورمیانه: او تیمی ساخته که حالا، حالاها مدعی است و تیمی که برای مدت زیادی مدعی بماند، محبوب خواهد بود. همین امروز نیز برانکو محبوب‌ترین مربی سال‌های اخیر پرسپولیس به نظر می‌رسد و ماندن او، این محبوبیت را افزایش می‌دهد.

افزایش رقم قرارداد در آینده: برانکو بماند، برای هر فصل، 20 درصد به مبلغ قراردادش اضافه خواهد شد. قهرمانی لیگ برتر، کسب سهمیه آسیا، قهرمانی در جام‌حذفی و صعود مرحله به مرحله در لیگ قهرمانان قاره می‌تواند بر رقم اصلی قرارداد او بیفزاید.

به جای گذاشتن یک رکورد تاریخی: پروفسور تا همین امروز نیز رکوردهای جذابی را به نام پرسپولیس سند زده اما اگر ماندنی شود، با توجه به روند رو به رشدی که در پیش گرفته، می‌تواند تعداد این رکوردها را افزایش بدهد.

انگیزه‌های برانکو برای رفتن

وسوسه نشستن روی نیمکت کرواسی: اولین انگیزه، بحث به میان آمدن نام او برای هدایت تیم ملی کرواسی است. کروات‌ها به پلی‌‌آف جام جهانی‌ رسیده‌اند و اگر دالیچ که به تازگی سرمربی کرواسی شده در دو بازی رفت و برگشت مقابل یونان ناموفق باشد، امکان اینکه نیمکت کرواسی به برانکو تعارف زده شود، بسیار است!

ترس از عدم تسویه‌حساب: برانکو همین حالا و به گفته نزدیکانش، رقم بسیار زیادی از باشگاه پرسپولیس طلبکار است. این مطالبات بابت اصل قرارداد و سایر آپشن‌‌هاست که باشگاه فعلاً در بازپرداخت آن به برانکو با مشکل مواجه شده و سرمربی کروات پرسپولیس به هر حال نگرانی بابت این مسائل خواهد داشت.

آرای انضباطی و جریمه‌های سخت: از در و دیوار برای پرسپولیس مشکلات عجیب و سؤال‌برانگیز وارد می‌شود. محرومیت از جذب بازیکن در دو پنجره نقل و انتقالات و حالا هم ترس حذف از لیگ قهرمانان آسیا به علت عدم موفقیت در اخذ مجوز حرفه‌ای. این آرای انضباطی در سطح بین‌المللی و جریمه‌های رنگارنگ، طبیعی است که برانکو را بترساند.

پیشنهادات رؤیایی از حاشیه خلیج فارس: باشگاه‌های حاشیه‌نشین خلیج همیشه فارس، پیشنهادات اغواکننده و گاهی رؤیایی به برانکو ارائه می‌دهند. پیشنهاداتی که با قبول هر کدام، برانکو در طول یک فصل می‌تواند به اندازه 3 سال کار در پرسپولیس درآمدزایی کند.

تغییر فضای کاری: دیگر همه ما می‌دانیم که برانکو در تهران و باشگاه پرسپولیس چه مشکلاتی دارد. او باید پاسخگوی همه اتفاقات داخل تیم و باشگاه باشد. خودش هم مدیر است، هم سرپرست و هم مسئول! این شرایط، برانکو را تا مرز عصبانیت و احتمال جدایی از پرسپولیس پیش می‌برد.

مکث

با این حال قلب برانکو همچنان برای ماندن در پرسپولیس می‌تپد اما دلایلی که ممکن است او را از این تیم جدا کند نیز در نوع خود منطقی به نظر می‌رسد. اگر برانکو از پرسپولیس رفتنی شد، بدانید دلیلش برای جدایی، خارج از دایره این 5 موضوعی که برشمردیم نیست و اگر ماند، مطمئن باشید به حرف قلبش گوش داده است.