آخرین وضعیت انتخابات فدراسیون شنا

26 مهر ریاستمحسن رضوانی در فدراسیون شنا به پایان رسید و وزارت ترجیح داد رضوانی تا زمان برگزاری انتخابات سرکار بماند. کاندیداها نیز بر اساس اطلاعیه اعلام شده، موظف شدند از 1 تا 16 مهر برای نام نویسی به محل فدراسیون مراجعه کنند. این در حالی بود که طبق آیین نامه ثبت نام از کاندیداها باید 75 روز قبل از پایان ریاست فعلی انجام می شد که این اتفاق نیفتاد. گواری مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی در همان زمان در پاسخ به علت تاخیر پیش آمده اصلاحات آیین نامه ر ا دلیل اصلی دانست.

حالا 27 روز از پایان ثبت نام کاندیدها می گذرد و 21 روز است که اسامی توسط دبیر فدراسیون به کمیسیون تطبیق شرایط احراز کاندیداها ارسال شده است. طبق آیین نامه، کمیسیون بعد از ارسال اسامی به مدت 5 روز کاری مهلت دارد تا صلاحیت داوطلبان را تایید و یا رد کند. ضمن این که رد شدگان نیز 48 ساعت فرصت دارند تا اعتراض خود را اعلام کنند. اما هم چنان بعد از 21 روز خبری از کمیسیون به گوش نمی رسد.


به نظر می رسد وزارت در آئین نامه شرایط احراز و چگونگی انتخاب روسای فدراسیون های ورزشی که از ابتدای سال دو بار هم در آن تغییراتی را اجرا کرده و به امضای سلطانی فر وزیر ورزش هم رسیده، سردرگم مانده است. ضمن این که نباید از حضور برخی از افراد که از برگزار نشدن انتخابات نفع می برند، چشم پوشی کرد. فدراسیون هایی مهمی از جمله والیبال، کشتی و تکواندو در آستانه انتخابات قرار دارند و کوتاهی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای تعیین تکلیف هر چه زودتر این فدراسیون ها با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی جاکارتا ضربه محکمی بر پیکره این ورزش ها خواهد زد.