تا آخرین لحظه تلاش می‌کنم مسافر روسیه باشم

محمدرضا اخباری دروازه‌بان تیم فوتبال سایپا از دروازه بان هایی است که مورد توجه کی روش است اما درحالی که او از چشمان کی روش مخفی نمی ماند در سایپا خیلی روزهای خوبی را نمی گذارند. وی  مصاحبه ای انجام داده که در زیر می خوانید:

 چقدر امیدوار هستی که یکی از دروازه بان های ایران در جام جهانی باشی؟ 

من در اردوهای قبل و در تمام اردوهای خارجی حضور داشتم، کی‌روش شناخت خوبی از من دارد و فکر می‌کنم شناخت کاملی دارد، بالاخره این فرصتی است که تمام دروازه‌بان‌ها امید دارند به تیم ملی دعوت و دیده شوند و در نهایت تصمیم آخر با کی‌روش است که چه کسی در جام جهانی روسیه در تیم ملی حضور داشته باشد، اما من تا آخرین لحظه تلاش می‌کنم و و با توکل بر خدا امیدوارم که از مسافران روسیه باشم.

با اضافه شدن دروازه‌بانان جدید و جوان به تمرینات تیم ملی، فکر می‌کنی چقدر حس رقابت‌پذیری تو در بین گلرهای دروازه‌بانان تیم ملی وجود دارد؟

چهره‌های جدید که دعوت می‌شوند ناشناخته نیستند و گلرهای خوب لیگ برتر هستند و به نظر من در تیم ملی رفاقتمان بیشتر از رقابتمان است. همه روابط خیلی خوبی  داریم و سعی می‌کنیم به همدیگر کمک کنیم، نظر آقای کی‌روش است که در نهایت هر اتفاقی که به نفع تیم ملی است رقم بخورد. 

 زیر نظر کسی مثل کی‌روش کار کردن و تمرین کردن چقدر مؤثر است و از نظر حرفه‌ای و دیدگاهت از نظر حرفه‌ای چقدر تغییر می‌کند؟

من نزدیک به ۳ سال با آقای کی‌روش کار کردم، در تمامی اردوها حضور داشتم و به نظرم آقای کی‌روش یک کلاس و یک پرستیژ خاصی دارند و اینکه کار کردن با آقای‌کی‌روش  کاملاً متفاوت است، با کار کردن با دیگر مربیان ایرانی و خارجی و تجربیات خوبی را به دست آوردم و مطمئن هستم در آینده فوتبالی‌ام این تجربه‌ها حتماً به من کمک خواهد کرد.

فکر می‌کنید لژیونر شدن برای دعوت شدن به تیم ملی مهم است و چقدر خودت دوست داری لژیونر شوی و به عنوان یک دروازه‌بان ایرانی در بهترین لیگ اروپا بازی کنی؟

 من یکی از آرزوهایم این است که در بهترین لیگ اروپا بازی کنم و لژیونر شوم و واقعاً تمام تلاشم را می‌کنم که به هدفم برسم، ابتدای فصل  با توجه به مشکلات قراردادی که داشتم نتوانستم لژیونر شوم و فکر می‌کنم سرمربی تیم ملی هم حق دارد که بازیکنانی که در سطح کیفی خوب لژیونر هستند به تیم ملی دعوت کند. مطمئناً شرایط و امکانات و استانداردهای لیگ‌های اروپایی کاملاً با لیگ ایران متفاوت است و به نظر من بازیکنانی که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند با توجه به نهایت احترامی که برای بازیکنان شاغل در لیگ ایران قائل هستم، با کیفیت‌تر هستند و دیدگاه حرفه‌ای تری دارند.

 خودت فکر می‌کنی چند درصد احتمال حضور در جام جهانی وجود دارد؟

توکل به خدا؛ تمام تلاشم را می‌کنم و امیدوارم در جام جهانی حضور داشته باشم ولی به شخصه  ۷۰ درصد احتمال می‌دهم در جام جهانی روسیه حضور داشته باشم.

امسال در تیم سایپا حضور داری و از تراکتورسازی جدا شدی، سایپا یک تیم بسیار جوان و کاملاً متفاوت با تراکتورسازی، امسال سایپا را چطور دیدی؟

ما ۴ بازی تا نیم‌فصل فاصله داریم و امیدوار هستم امتیازهای خوبی را جمع کنیم تا بتوانیم شرایط خوبی در جدول به دست بیاوریم. ان‌شاالله با روحیه خوبی در نیم‌فصل دوم ظاهر شویم و برای به دست آوردن سهمیه آسیایی بجنگیم. اتفاقات و همینطور شانس تیم در تحقق این امر مهم است، امیدوار هستم در نیم‌فصل دوم اتفاقات خوبی برای ما رقم بخورد، به هر حال تیم بسیار جوانی داریم، باید کمتر اشتباه کنیم چرا که تیم ما نشان داده قابلیت این را دارد که هر تیمی را در لیگ برتر می‌تواند به چالش بکشد ولی متأسفانه به خاطر اینکه تیم‌ جوانی داریم اشتباهات ناخواسته‌ای می‌افتد که ما را از کورس عقب انداخته است ولی مطمئناً تیم خوبی می‌شویم، کادر فنی بسیار خوب و با کیفیتی داریم و ان‌شاالله نیم‌فصل دوم برای سهمیه آسیایی می‌جنگیم.

نظرت در مورد داوری‌ها چیست و آیا داوری‌ها در نتیجه‌گیری تیم سایپا تأثیرگذار بوده است؟

داوران انسان‌های شریفی هستند و خیلی برای فوتبال ایران زحمت می‌کشند. من تک تک داوران کشورمان را واقعاً دوست دارم و با آنها رفیق هستم ولی اشتباهات داوری هم جزئی از فوتبال است و فقط می‌توانم آرزو کنم که اشتباهات داوری در فوتبال کمتر شود.

سئوال پایانی، واقعاً به دنبال لژیونر شدن هستی؟ 

۱۰۰ درصد همینطور است. در ابتدای فصل ۵ پیشنهاد از کشورهای خارجی داشتم ولی خب متأسفانه نشد که از تیم جدا شوم و قسمت بر این بود که بمانم و به سایپا کمک کنم و در خدمت آقای دایی باشم ولی مطمئن باشید هر زمان و هر ثانیه به فکر این هستم که لژیونر شوم و حتی اگر همین فردا این اتفاق برای من رخ دهد، تلاش می‌کنم که لژیونر شوم.