ناکامی ادامه دار مهاجم ایرانی در گلزنی

دوری از فهرست ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ سردار آزمون را مصمم‌تر کرد تا بتواند چهار سال بعد در این رقابت‌ها در خط حمله تیم ملی جای بگیرد و طی سه سال اخیر نیز به خوبی توانسته خود را در ترکیب کارلوس کی‌روش اثبات کند اما ماه‌های گذشته چندان بر وفق مراد او پیش نرفته است.

سردار آزمون که در نقل و انتقالات تابستانی مشتریان دست به نقدی مثل لاتزیو ایتالیا داشت، در بازگشت به تیم سابق خود ۱۶ هفته ابتدایی لیگ یک روسیه و دو دیدار جام حذفی را بدون حتی یک گل زده با روبین کازان پشت سر گذاشته و از سوی دیگر در تیم ملی نیز هنوز در تکرار موفقیت‌های پیشین خود موفق عمل نکرده است.

آزمون از هفته اول لیگ یک روسیه تا پنج‌شنبه شب که برای تیم ملی ایران در بازی دوستانه با پاناما ۳۳ دقیقه به میدان رفت، دو گل در آخرین بازی مرحله انتخابی جام جهانی برابر سوریه زده و یک ماه پیش هم گل تساوی ایران در دیدار تدارکاتی مقابل روسیه به ثمر رسانده تا طی ۱۱۶ روز فقط سه گل وارد دروازه حریفان کرده باشد که نمی‌تواند آمار چندان خوبی برای مهاجم شماره ۲۰ ایران محسوب شود.

آزمون مقابل پاناما فقط یک خطر جدی روی دروازه ایجاد کرد که در آن صحنه هم قصد داشت به انصاری‌فرد پاس گل دهد ولی تنها یک کرنر نصیب ایران شد.

بدون شک آزمون در حال حاضر متوجه شده حریفان او برای قرار گرفتن در ترکیب مثل رضا قوچان‌نژاد، کاوه رضایی، کریم انصاری‌فرد و حتی سامان قدوس علاوه بر تیم‌های باشگاهی، در تیم ملی نیز در کنار بازی موثرشان آمار خوبی با گل، پاس گل یا گرفتن پنالتی از خود بر جای گذاشته‌اند و شاید بتوانند جای او را بگیرند.