گزینه های جانشینی سرمربی ایتالیا

تیم ملی فوتبال ایتالیا از رسیدن به رقابت‎های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بازماند و حالا یکی از بزرگ‎ترین و اصلی‎ترین وظایف فدراسیون فوتبال این کشور انتخاب جانشینی مناسب برای ونتورا، سرمربی آتزوری است.

گزینه‎های زیادی برای این کار وجود دارد که بهترینش هم کارلو آنچلوتی است. مربی‎ای که در تمام ۵ لیگ معتبر اروپایی افتخار کسب کرده است. او آخرین بار از تیم فوتبال بایرن مونیخ اخراج شده و هنوز تیمی ندارد.

گزینه دیگر آنتونیو کونته است. کسی که پیش از این هم هدایت آتزوری را به عهده داشته است و توانسته این تیم را به یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶ برساند. او در حال حاضر هدایت چلسی را به عهده دارد، اما بعد از قهرمانی با این تیم در رقابت‎‌های فصل گذشته لیگ جزیره، در فصل جاری شرایط برایش تا حدودی بحرانی است.

یکی دیگر از گزینه‎های مناسب جان پیرو گاسپرینی است. وقتی کونته در سال ۲۰۱۶ سرمربی چلسی شد، گاسپرینی یکی از اصلی‎ترین گزینه‌های جانشینی او در تیم ملی بود. اما در تصمیمی عجیب ونتورا به جای او انتخاب شد. او هم مربی آتالانتا شد و تیمش توانست مقام سومی در لیگ را به دست آورد.

دیگر گزینه مناسب ماسیمیلیانو آلگری است. از سال ۲۰۱۴ در یوونتوس او جانشین کونته شده و تا به حال تیمش عملکرد خوبی در بازی‌ها داشته است. او ابتدا در شرایطی مربی یووه شد که هواداران موافق این انتخاب نبودند. اما خیلی زود توانست در قلب هواداران جا شود.

روبرتو مانچینی یکی دیگر از گزینه‌ها است. او با اینتر دو بار پیاپی قهرمان سری آ شده و منچسترسیتی را هم بعد از ۴۴ سال به قهرمانی لیگ انگلیس رسانده است. مانچینی ۵۲ سال سن دارد و هنوز زمان زیادی برایش باقی مانده تا به موفقیت‎های بیشتری دست پیدا کند.