شکنجه‌های وحشیانه در زندان‌های مخفی یمن

در بیانیه این سازمان مردم‌نهاد که مرکزیت آن در پاریس قرار دارد، با اشاره به «شکنجه‌های بسیار شدید» در زندان‌های امارات آمده است: «اسناد محکم و غیر قابل خدشه نشان می‌دهد شکنجه‌های جدید و بسیار وحشتناکی در پادگان خالد اعمال می‌شود. این پادگان را امارات چند ماه قبل تصرف و به زندان بزرگ برای یمنی‌ها تبدیل کرد.»

این سازمان که توسط شهروندان اروپایی تأسیس شده، در ادامه بیانیه خود، موقعیت این زندان را تشریح می‌کند: «از ماه‌ها قبل امارات قصد داشت در حوه بندر المخا یک زندان علیه یمنی‌های مخالف خود درست کند. در همین راستا بعد از عملیات مشترک ائتلاف سعودی، جدایی‌طلبان جنوب و القاعده در شهر المخا و حومه آن، امارات پادگان خالد را به صورت انحصاری در اختیار گرفت و به زندان تبدیل کرد. این پادگان دارای دژ، برج‌های دیده‌بانی و دیواره‌های بسیار قطور و بلندی است و برای ورود و خروج باید از ۶ درب استفاده کرد. این پادگان تا شعاع دو کیلومتری در کوهستان قرار دارد و از نظر استقامت و امنیت در موقعیت ویژه و بسیار ممتازی برخوردار می‌باشد.»

این سازمان در ادامه با تأکید بر شکنجه‌های وحشتناک و ضدانسانی اعمال شده در این پادگان توسط امارات و مزدوران آن نوشت: «نه‌تنها کرامت انسانی لگدمال بلکه حتی حق حیات و زنده ماندن نیز در خطر جدی قرار می‌گیرد.»

در بخش پایانی بیانبه بر ضرورت تعطیلی زندان‌های غیرقانونی و انتقال افراد ربوده شده به زندان‌های رسمی تحت اشراف سازمان جهانی صلیب سرخ تأکید شده است.