بازگشت تاریخی معدنچیان در دربی روهر /تساوی عجیب دورتموند و شالکه

هفته سیزدهم بوندس لیگا عصر امروز با برگزاری پنج دیدار همزمان پیگیری شد که در مهمترین دیدار تیم دورتموند در دربی روهر در دیداری عجیب با نتیجه چهار بر چهار مقابل شالکه متوقف شد.

دورتموند بازی را توفانی آغاز کرد و در 25 دقیقه ابتدایی بازی چهار گل به حریف زد. پیر امریک اوبامیانگ در دقیقه 12، بنیامین استامبولی در دقیقه 18 (گل به خودی)، ماریو گوتسه در دقیقه 20 و رافائل گوئررو در دقیقه 25 گلزنان شاگردان بوش بودند. این نتیجه تا دقیقه 60 نیز پا بر جا بود اما به یکباره ورق برگشت و شالکه چهار گل در سی دقیقه به ثمر رساند.این تیم در دقیقه 61 توسط گیدو بورگ‌اشتالر اولین گلش را به ثمر رساند. چهار دقیقه بعد آمین هاریت دومین گل شالکه را زد. اخراج اوبامیانگ از دورتموند در دقیقه 72 با دریافت کارت زرد دومش، کار را برای شالکه آسان‌تر کرد و این تیم سومین گلش را در دقیقه 86 توسط دانیل کایلگوری به ثمر رساند و در نهایت در دقیقه 94 بازگشت رویایی شالکه کامل شد و نالدو گل چهارم این تیم را هم زد تا تیمش بازنده دربی نباشد.

با این نتیجه دورتموند 21 امتیازی شد و نتوانست جای شالکه رده سومی‌ در جدول که حالا 24 امتیازی است را بگیرد و در رده چهارم ماند.

در دیگر بازی مهم امروز لایپزیگ رده دومی در خانه‌اش با نتیجه 2 بر صفر بر وردربرمن غلبه کرد و با 26 امتیاز جایگاهش را در جدول تثبیت کرد.

نتایج سایر بازی‌های امروز بوندس‌لیگا به شرح زیر است:

آگزبورگ 2 - ولفسبورگ یک

اینتراخت فرانکفورت صفر - بایرلورکوزن یک

فرایبورگ 2 - ماینس صفر