گل : در آستانه بازی ملوان - تراکتورسازیدر هفته هفدهم لیگ برتر در ورزشگاه تختی انزلی ؛ دو باشگاه در بیانیه ای مشترک هواداران را به رعایت اخلاق و دوری از اتفاقات سال گذشته تشویق کردند.

در این بیانیه آمده است: باشگاه های فرهنگی، ورزشی تراکتورسازی و ملوان بندرانزلی با اعتقاد راسخ به لزوم رعایت ارزشهای اسلامی، اخلاقی و منش پهلوانی در عرصه فوتبال که متاثر از ریشه دیرین این دو تیم در فوتبال کشورمان می باشد و با رعایت اصول رقابت حرفه ای و سالم و با ادای احترام به یکدیگر سعی در رسیدن به سطوح بالاتر فوتبال ملی و بین­ المللی دارند.
ما بازیکنان دو تیم را نمایندگان شایسته فرهنگ والا و غنی مردم شهرهای تبریز و بندرانزلی می دانیم دو شهری که در تعمیق و گسترش فرهنگ مدارا و اخلاق ورزشی نقش بسزایی در ورزش کشور داشته اند.

اهتمام جدی به منش و روش ایرانیان در تولید و ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی و ایرانی، تقویت وحدت ملی، ایجاد روحیه برادری و تعاون و مشارکت در افزایش همدلی و کمک به گسترش نظم و امنیت عمومی در ورزشگاه ها ناشی از غنای فرهنگی مردمان شریف شهرهای تبریز و انزلی می باشد که در سایه آن فوتبالیست های با اخلاقی چون مرحوم سیروس قایقران و کریم باقری به جامعه ورزش کشور معرفی شده اند.

باشگاه های تراکتورسازی و ملوان با الگوسازی در ورزش سعی بر سم زدایی آفتهای ورزش نموده و به صورتی هدفمند برای رسیدن به ورزش حرفه ای تلاش می کنند و در این رهگذر نیازمند همراهی هواداران فهیم و با فرهنگ خود بوده و بر این باوریم که در تمامی مسابقات فی مابین برنده اصلی هواداران با اخلاق هر دو تیم هستند