آرزوی هافبک استقلالی تیم ملی از قرعه کشی جام جهانی

امید ابراهیمی صحبت‌های جذابی در مورد شرایط خودش، استقلال و همچنین تیم‌ملی در جام‌جهانی به زبان آورد که در ادامه آن را می‌خوانید:

در مورد مصدومیت طولانی‌ات صحبت کن. شاید این مصدومیتت برای خودت هم که سال‌ها در فوتبال ایران بازی می‌کنی کمی عجیب باشد. قبول داری؟

واقعیتش را بخواهید امروز می‌خواهم در گفت‌وگو با ورزش سه صحبت‌هایی را به زبان بیاورم که هرگز آنها را نگفته‌ام. من در 5، 6 بازی آخری که فصل گذشته برای استقلال بازی کردم، مصدوم بودم اما به خاطر شرایط تیم و با عضله زیرشکم پاره به میدان رفتم. در بازی با سپاهان که آخرین بازی ما در لیگ گذشته بود آنقدر درد داشتم که حتی با پای راست نمی‌توانستم ضربه بزنم اما چون بازی بسیار حساسی بود و استقلال در صورت پیروزی می‌توانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بگیرد بازی کردم و حتی یک ضربه با پای راستم هم نزدم و تمام بازی را با پای چپ بازی کردم. اما در دقیقه 60 بازی برگشت با التعاون در لیگ قهرمانان آسیا آنقدر مصدومیتم وخیم شد که حتی نمی‌توانستم راه بروم و تعویض شدم.

چطور شد که در نهایت تصمیم گرفتی عمل جراحی کنی؟

اول باید بگویم که در دورانی که من فوتبال بازی می‌کنم هرگز مصدومیت را تجربه نکرده بودم. بعد از اینکه شرایط مصدومیت من وخیم شد با پزشکان تیم مشورت کردم و با صلاحدید آنها عمل جراحی کردم. واقعا این مدت برای من سخت بود چراکه همانطور که گفتم هرگز این شرایط را تجربه نکرده بودم و البته دوست نداشتم از تیمم دور باشم.

اما در این مدت که برگشته‌ای انتقادی که به تو می‌شود این است که هنوز با شرایط آمادگی فاصله داری و امید ابراهیمی که در فصول گذشته دیده بودند را در این فصل نمی بینند؟

من قبول دارم اما از هواداران استقلال هم انتظار دارم شرایط را درک کنند. من تا حالا در فوتبالم مصدوم نبودم اما در پایان فصل گذشته مصدومیتی نصیبم شد که باعث شد 5 ماه از فوتبال دور باشم. من حتی به گواه اخباری که در رسانه‌ها منتشر شد زودتر از موعد برگشتم چون وقتی شرایط استقلال را می‌دیدم و متوجه شدم که این تیم به من نیاز دارد درنگ نکردم و گفتم با هر شرایطی که شده باید برگردم چراکه ناراحت بودم وقتی می‌دیدم استقلال شرایط بدی دارد، تیم به من نیاز دارد و نمی‌توانم بازی کنم.

اما اتفاق مثبت برای تو و استقلال این است که بعد از بازی با ذوب‌آهن که برگشته‌ای نتایج این تیم کاملا بهتر شده است؟

من از همان زمان که برگشتم تمام تلاشم را کردم که بهترین عملکرد را داشته باشم و در هر بازی تلاش می‌کنم کاری کنم که کادرفنی ازمن انتظار دارد. در این مدت ما به جز یک گلی که از پرسپولیس از روی نقطه پنالتی دریافت کردیم دیگر گلی نخورده‌ایم و ساختار دفاعی ما بسیار بهتر شده است. در همین مدت ما فقط یک باخت خفیف برابر پرسپولیس داشته ایم و کلا شرایط بهتر شده است. شاید خیلی‌ها از امید ابراهیمی انتظار داشته باشند که گل بزند و پاس گل بدهد اما من همان کاری را باید انجام بدهم که کادرفنی از من انتظار دارد. آقای شفر از زمانی که سرمربی استقلال شده از من می‌خواهد که بیشتر با محوریت دفاع کردن در زمین حاضر شوم، یک زمان اجازه داشتم در حملات شرکت کنم اما حالا شرح وظایف من این است که بیشتر عقب زمین باشم و بازیسازی را از عقب آغاز کنم و طبیعی است که در این شرایط گل زدن سخت‌تر می‌شود. با این حال من هر روز در تمرینات تلاش می‌کنم که همان امید ابراهیمی‌ای شوم که همه از من انتظار دارند و مطمئنم که این اتفاق می‌افتد چراکه واقعا داریم زحمت می‌کشیم.

از نظر تو استقلال با شفر چقدر تغییر  کرده است؟

من ترجیح می‌دهم جواب سوال شما را اینطور بدهم؛ اول فصل ما بازیکنان مصدوم زیادی داشتیم و واقعا بدشانسی هم باعث شد که در خیلی از بازی‌ها پیروز نشویم. اگر توپ‌های ما گل می‌شد مطمئنا شرایط ما شرایط بسیار بهتری می‌شد. من همیشه به بازیکنان تیم‌مان می‌گویم که شما بازیکنان بسیار خوبی هستید، خودتان را در آیینه نگاه کنید و متوجه بشوید که هر کدام چقدر بازیکنان با کیفیتی هستید. خدا را شکر الان اوضاع استقلال متحول شده است و ما نتایج خوبی گرفته‌ایم که مطمئنم در ادامه فصل این نتایج را بهتر هم می‌کنیم.

ولی به هر حال شما تا اینجای کار مثل فصل گذشته امتیازهای زیادی از دست داده‌اید و حالا دیگر به نظر نمی‌رسد استقلال شانسی برای قهرمانی داشته باشد.

همین دو فصل که شما می‌گویید ما تغییرات بسیار زیادی در تیممان داشته‌ایم، بازیکنان زیادی آمده‌اند و بازیکنان زیادی هم از تیم ما جدا شده‌اند و شما حق بدهید که زمان می‌برد یک تیم جدید با هم هماهنگ شوند اما من مطمئن هستم همانطور که فصل پیش نیم فصل اول شرایط خوبی نداشتیم و در نیم فصل دوم همه چیز را جبران کردیم این فصل هم همین اتفاق برای ما رقم می‌خورد. مطمئن باشید یک روزی غول خفته‌ای که در درون استقلال است بیدار می‌شود و ما می‌توانیم همه تیم‌ها را شکست دهیم و آن روز که من مطمئنم می‌رسد هیچ تیمی برابر ما روز راحتی نخواهد داشت.

قبول داری شاید شانس قهرمانی استقلال به صفر رسیده و فقط باید برای رسیدن به جام قهرمانی تلاش کنید؟

من فقط این را می‌گویم که در فوتبال هیچ چیز غیرممکنی وجود ندارد و ما تا آخرین لحظه برای رسیدن به بهترین‌ها تلاش می‌کنیم. همانطور که گفتم انرژی‌ای در درون استقلال است که اگر آزاد شود می‌توانیم به بهترین اتفاق‌ها دست پیدا کنیم.

همانطور که به تو انتقاد می‌شود، سجاد شهباززاده هم این روزها فشار زیادی تحمل می‌کند. فکر می‌کنی انتقادهایی که به او می‌شود منطقی است؟

سجاد بازیکن خیلی خوبی است که فصل گذشته برای پیشرفت در فوتبالش ترجیح داد به اروپا برود. سجاد دو فصل قبل که در استقلال بود، یکی از بهترین بازیکنان تیم بود و بعد از حضور در فوتبال اروپا ترجیح داد به خانه‌اش برگردد و ما همه از این اتفاق خوشحال هستیم. اما متاسفانه در فوتبال ما عملکرد بازیکن را هفته به هفته می‌بینند و همین باعث می‌شود روی بازیکن به خاطر چند هفته گل نزدن فشار بیاید اما من مطمئنم شهباززاده شرایط را تغییر می‌دهد. مطمئنا هیچ بازیکنی از گل نزدن خوشحال نیست اما شهباززاده سخت تمرین می‌کند و مثل علی قربانی و جابر انصاری تلاش می‌کند که استقلال به بهترین روزهای خود برسد.

در مورد قرعه ایران در جام‌جهانی صحبت کن. دوست داری چه تیم‌هایی با ایران همگروه شوند؟

برای مردم و هواداران فوتبال اینکه تیم‌ملی با تیم‌های بزرگی مثل آرژانتین بازی کند، یک اتفاق تاریخی است و آنها دوست دارند بازی ما برابر تیم‌های بزرگ را ببینند. اما من خودم به موفقیت ایران فکر می کنم و بنابراین آرزو می‌کنم که بهترین قرعه با ساده‌‌ترین تیم‌ها به ما بخورد تا بتوانیم در جام‌جهانی بهترین شرایط را داشته باشیم.

خودت در بچگی دوست داشتی برابر کدام تیم بازی کنی؟

اول که طرفدار تیم‌ملی ایران هستم و هیچ تیمی را بیشتر از آن دوست ندارم اما در درجه دوم اسپانیا را همیشه دوست داشتم چون طرفدار رئال مادرید هستم و بازیکنان زیادی از این تیم در تیم‌ملی اسپانیا بازی می‌کنند.