رد درخواست عربستان و امارات توسط AFC/ ایران پیروز شد

پس از مناقشات سیاسی ۲ کشور ایران و عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) رای داد که دیدار‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در کشوری ثالث برگزار شود و بر همین اساس دیدار‌های نمایندگان کشورمان با سعودی‌ها در عمان، قطر و امارات برگزار می‌شد.

اما پس از اعتراضات ایرانی ها، چندی پیش کارگروه حقوقی ایران با مدیریت وکلای باتجربه و با حضور رضا جاودانی و علیرضا اسدی، با ارائه دفاعیاتی مستند خواهان دریافت حق میزبانی کشورمان در تقابل با عربستان در دادگاه CAS شدند و در این دفاعیات با مستنداتی مثل اینکه ناامنی در کشورمان مسئله‌ای خیالی و واهی بوده و ایران طی سال‌های اخیر با توجه به مشکلات جنگ در منطقه، امن‌ترین روز‌ها را پشت سر گذاشته و بهترین مثال برای آن برگزاری میزبانی تیم‌های عراق و افغانستان در ایران بوده، خواهان بازگرداندن این حق قانونی شده بودند که خوشبختانه این اتفاق رخ داد و پس از تشکیل جلسه هیئت اجرایی AFC مقرر گردید دیگر هیچ مسابقه‌ای در کشور ثالث برگزار نمی‌شود.

 AFC به سود ایران حکم داد/ میزبانی ایرانی ها از عربستانی ها

سایت اماراتی ارم نیوز امارات نوشت: با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) دیگر هیچ مسابقه‌ای درکشور ثالث برگزار نمی‌شود و کشور‌های ایران - قطر و عربستان - امارات باید در کشورهایشان میزبانی کنند. دلیل اصلی این تصمیم، مسائل مالی، اسپانسرینگ و تبلیغات برای AFC بود.