برنامه بازی های هفته چهاردهم لیگ برتر/ شفر به مجید کامپیوتر رسید

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود. فردا (پنج‌شنبه) چهار دیدار در چهار شهر تهران، تبریز، اصفهان و اهواز برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدارها استقلال در ورزشگاه شهر قدس، مهمان پیکان است و سپاهان در خانه از استقلال خوزستان پذیرایی می‌کند که این دیدار بازگشت دوباره عبدالله ویسی به اصفهان است.

پیکان – استقلال

شاگردان مجید جلالی در تیم پیکان که در دو هفته گذشته نتوانستند در حد انتظار ظاهر شوند و تنها یک امتیاز کسب کردند این هفته به دنبال این هستند که مقابل استقلال دوباره اوج گرفته جایگاه خودشان را در رده سوم جدول رده‌بندی حفظ کنند.

استقلال در این دیدار وریا غفوری را که در بازی گذشته مصدوم بود در اختیار دارد و همچنین احتمال حضور پژمان منتظری در لیست ۱۸ نفره استقلال برای این دیدار وجود دارد. پیکان اما در این دیدار امیرحسین صادقی، مدافع با تجربه خودش را در اختیار ندارد. این در حالی است که استقلالی‌ها بدون محروم پا به این دیدار می‌گذارند.

در حال حاضر پیکان با ۲۴ امتیاز در رده سوم قرار گرفته و استقلال با پیروزی هفته گذشته مقابل گسترش فولاد با ۱۶ امتیاز در رده نهم جای گرفته است. پیکان می‌تواند با پیروزی در این دیدار به رده دوم هم صعود کند اما آن‌ها می‌دانند که در صورتی که توفیقی در این دیدار کسب نکنند فولاد و پدیده در رده‌های چهارم و پنجم در یک قدمی رسیدن به این تیم قرار دارند. استقلال هم می‌تواند با پیروزی در این دیدار به رده هفتم صعود کند.

سپاهان – استقلال خوزستان

شاید این دیدار به جهت جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی اهمیت زیادی نداشته باشد اما بازگشت عبدالله ویسی سرمربی فصل گذشته سپاهان پس از یک فصل نا امید کننده در این تیم، جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

استقلال خوزستان هفته گذشته توانست دست به کار بزرگی بزند و پیکانی را که هشت هفته شکست نخورده بود مغلوب کند. رییسی امیدوار است در بازگشت دوباره به ورزشگاه نقش جهان، دست پر از مقابل سپاهان خارج شود. سپاهان هفته گذشته در ادامه نتایج سینوسی‌اش با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب صنعت نفت آبادان شد اما به هر حال این بازی در خانه‌شان برگزار می‌شود و امید زیادی برای پیروزی در این دیدار دارند.

عبدالله ویسی در این دیدار علی زنبقی مدافع چپش را به خاطر محرومیت در اختیار ندارد و در آن طرف میدان سپاهان محرومی ندارد اما رسول نویدکیا هافبک طراحش را به خاطر مصدومیت در این دیدار در اختیار ندارد. تا پایان هفته سیزدهم سپاهان با ۱۴ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفته و استقلال خوزستان با ۱۳ امتیاز در رده سیزدهم جای گرفته است. این دیدار از آن جهت که دو تیم در جدول رده‌بندی نزدیک هم قرار گرفته‌اند اهمیت زیادی دارد و هر کدام با پیروزی در این دیدار می‌توانند تا رده هشتم صعود کنند.

فولاد – سپیدرود

فولادی‌ها که پس از بازی با پارس جنوبی با اتهام عجیب دست و پنجه نرم می‌کنند، در هشت هفته گذشته بدون شکست ماندند. آن‌ها در دو دیدار آخرشان دو تیم مدعی پارس جنوبی و ذوب آهن را با یک گل شکست دادند.

سیروس پور موسوی برای دیدار مقابل سپیدرود، حامد لک، دروازه‌بان نخست تیمش را در اختیار ندارد اما در آن سوی میدان، سپیدرود شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند. این تیم تازه لیگ برتری شده که بر خلاف پارس جنوبی در رده‌های پایین جدول قرار گرفته در سه دیدار آخرش سه شکست پیاپی را تجربه کرده است. این تیم در روزهای اخیر با مساله تغییر مالکیت دست و پنجه نرم می‌کند و وضعیت نامشخصی دارد. علی نظر محمدی با تمام این مشکلات، حسین کعبی بازیکن باتجربه‌اش را در اختیار ندارد تا این بازی بیش از پیش برایش سخت شود.

در حال حاضر، فولاد با ۲۳ امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفته و شانس این را دارد تا با پیروزی در این دیدار به رده دوم صعود کند و جای پارس جنوبی را بگیرد. سپیدرود رشت هم با ۱۲ ا متیاز در رده چهاردهم قرار گرفته و نیاز مبرمی به پیروزی در این دیدار دارد تا خودش را از انتهای جدول جدا کند.

گسترش فولاد – سایپا

شاگردان فیروز کریمی در تیم گسترش فولاد که هفته گذشته سکوی پرتاب استقلال شدند این هفته باید مقابل سایپایی قرار بگیرند که با دو پیروزی پیاپی پا به میدان می‌گذارند. سایپا در بازی قبلی‌اش مقابل سیاه جامگان سه اخراجی داشت که همین مساله باعث شده محرومان زیادی در بازی فردا داشته باشند. از تیم سایپا محمدرضا سلیمانی، علی قلی‌زاده و علی دایی سرمربی این تیم محروم هستند.

سایپا در حال حاضر با ۲۰ امتیاز در رده ششم جای گرفته و می‌تواند با شکست دادن گسترش فولاد، به رده چهارم صعود کند. البته برای این کار نیاز دارد تا حداقل پنج گل به گسترش فولاد بزند. گسترش فولاد هم پس از جدایی از انتهای جدول با ۱۴ امتیاز در رده دوازدهم جای گرفته و در صورت پیروزی مقابل سایپا می‌تواند خودش را تا رده هفتم بالا بکشد.

برنامه بازی‌های پنج‌شنبه به شرح زیر است:

گسترش فولاد – سایپا، ساعت ۱۴:۱۵، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

پیکان – استقلال، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهر قدس تهران

سپاهان – استقلال خوزستان، ساعت ۱۵:۱۵ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان

فولاد – سپیدرود، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز