وقتی کی روش 2 تیم برای حضور در جام جهانی آماده می کند

هادی طباطبایی پیشکسوت فوتبال درباره قرعه کشی جام جهانی فوتبال گفت: امیدوارم قرعه خوبی داشته باشیم و برای اولین بار از مرحله اول صعود کنیم. مطمئن هستم تیم ملی ایران چنین ظرفیتی را دارد. تفاوت مسابقات جام جهانی با مسابقات جام باشگاه ملت های اروپا آن است که مراحل  اول جام جهانی به نسبت جام ملت ها از کیفیت پایین تری برخوردار است و در مراحل بعدی با جام باشگاه ها هم سطح می شود.

او درباره صعود تیم ملی به مرحله دوم جام جهانی افزود: ابتدا باید دید از جام جهانی چه می خواهیم. در گذشته فقط می خواستیم به جام جهانی برویم اما امروز فضا برای صعود به مراحل بعدی نیز وجود دارد. واقعیت آن است که بر اساس سهمیه بندی ها می توانیم راحت تر از قبل به جام جهانی صعود کنیم. به همین دلیل لازم است برای صعود به مراحل بعدی برنامه ریزی کنیم. جامعه فوتبال به این باور رسیده است که می توانیم این کار را انجام دهیم.

طباطبایی اظهار کرد: باید به سبک فوتبال خودمان و تجربه جام جهانی گذشته توجه کنیم و ببینیم قصد داریم چه سبکی از فوتبال را ارائه دهیم. لازم است در جام جهانی دفاعی عمل کنیم، فضا را از حریف بگیریم و ضد حمله بزنیم. با چنین سبکی بازی با تیم هایی که از نظر تکنیکی ضعیف هستند و سرعت کمی دارند بسیار کمک کننده است و شرایط را مهیا تر است. اما رویایی با تیم های سرعتی و تیم هایی که بازیکنان خلاق دارند کار را برای ما سخت تر می کند. 

پیشکسوت فوتبال خاطر نشان کرد: در بازی های تدارکاتی تیم ملی ایران بسیاری از افراد معتقد بودند کی روش به دنبال چیدن ارنج نهایی و میدان دادن به جوانان است اما من فکر می کنم کی ورش قصد دارد دو تیم برای جام جهانی آماده کند تا اتفاقات جام جهانی قبلی تکرار نشود و ملی پوشان برای بازی های آخر خسته نباشند.