عذرخواهی علنی بیرانوند از هواداران پرسپولیس

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: من سه سال است که در پرسپولیس حضور دارم، بازی‌های زیادی با ذوب‌آهن انجام دادم، فکر می‌کنم ۷ بازی بدون برد مقابل این تیم داشتیم. طبیعی است که انتظار داریم این سنت شکسته شود، اگرچه می‌دانیم با یک تیم خیلی خوب بازی داریم.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن صاحب پرافتخارین مربی ایران است و همه ما با نحوه کار امیر قلعه‌نویی آشنا هستیم. از این جهت می‌دانیم که چه بازی سختی را مقابل ذوب‌آهن پیش‌رو داریم. خوشبختانه بازیکنان ما شاداب و سرحال هستند و سه امتیاز بازی فردا را می‌خواهیم. مطمئنا برد هفته قبل ما مقابل پارس جنوبی بدون ارزش خواهد بود اگر بازی فردا با پیروزی همراه نشود. ما برای این مسابقه همه نفرات اصلی‌مان از جمله بشار رسن را در اختیار داریم اگرچه احمد نوراللهی و مهدی طارمی نمی‌توانند برای پرسپولیس بازی کنند ضمن اینکه بشار هنوز کمی درد دارد، اما می‌تواند بازی کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: از عملکرد و رفتار بازیکنانم در تمرینات بسیار راضی هستم همانطور که گرشاسبی صحبت‌های خیلی خوب و پرثمری با بازیکنان داشتند. ما همچنان راهمان را ادامه خواهیم داد و هدف‌مان کسب همه موفقیت‌ها خواهد بود. می‌خواهیم ضمن حفظ موفقیت‌های گذشته‌مان در ادامه راه امتیازات بیشتری جمع کرده و به موفقیت‌های بعدی برسیم.

 
برانکو در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند، ذوب‌آهن با امیر قلعه‌نویی چقدر تفاوت پیدا کرده است، تصریح کرد: اینکه ما 7 بازی هست که نتوانسته‌ایم ذوب‌آهن را ببریم رکورد نیست بلکه یک سنت ناهنجار است. طبیعی است که اول می‌خواهیم این سنت شکسته شود. اما در مورد ذوب‌آهن باید بگویم که آنها با امیر قلعه‌نویی تغییراتی داشتند. برای بازی فردا حریف ما نمی‌تواند از دو بازیکن خوب خودش قاسم حدادی‌فر و مهدی رجب‌زاده استفاده کند اما آنها یک مهاجم برزیلی به خدمت گرفته‌اند. طبیعی است بازیکنان ذوب‌آهن نیاز به زمان داشته باشند تا با تفکرات قلعه‌نویی آشنا شوند. مسلما بازی فردای ما بسیار سخت است و باید حداکثر تمرکز را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نیاز به یادآوری نیست که چقدر حریف قدرتمندی داریم چرا که همه می‌دانیم آنها نفرات خطرناکی چون تبریزی را در خط حمله و رشید مظاهری را در پست دروازه‌بان در اختیار دارند. خاطرم هست که فصل پیش در تهران دو بر یک بازی را به ذوب آهن واگذار کردیم مظاهری نه تنها یک پنالتی گرفت بلکه نزدیک به 10 موقعیت گل ما را مهار کرد تا تیمش برنده باشد و او واقعا یکی از بهترین‌های ذوب‌آهن در بازی‌هایش مقابل پرسپولیس بوده است. ما فردا همه 7 بازی گذشته را به خاطرات سپرده و با یک برد همه 7 بازی را قطع می‌کنیم. البته با تمام احترامی که برای ذوب‌آهن قائلم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که برعکس پرسپولیس که نتایج خوبی گرفته ذوب‌آهن در 7 بازی گذشته فقط یک پیروزی داشته و آیا این باعث می‌شود که شما کار راحتی در بازی فردا داشته باشیم، اظهار داشت: من گفتم که ذوب‌آهن تیم خوبی است و خیلی بدشانسی داشته و این اصلا به این معنا نیست که قرار است مقابل ما هم بدشانس باشد. چون همه تیم‌ها مقابل ما با قدرتی 200 درصدی ظاهر می‌شوند مخصوصا ذوب‌آهن که تیم خوبی دارد.

برانکو درباره تغییر تاکتیک ذوب‌آهن با حضور بشار و فرشاد احمدزاده گفت: بشار هنوز مصدومیتش کامل رفع شده و فرشاد هم فعلا آماده نیست. ما مقابل پدیده و پارس بازی خوبی ارائه دادیم اما آنطور که باید موفق به گلزنی نشدیم مقابل پارس 4-5 موقعیت بیشتر نداشتیم و آنطور که باید از آنها استفاده نکردیم اما باید این را هم بگویم جای مهدی طارمی در تیم خالی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه شما جلسه‌ای را با هدایتی تشکیل دادید، فردی که در دوره‌های گذشته با مدیران باشگاه اختلاف داشته است، در خصوص این جلسه توضیحاتی ارائه دهید، تصریح کرد: من نمی‌دانم ایشان در گذشته چه مشکلاتی با چه کسانی داشته است هدایتی را سه سال است که می‌شناسم و می‌دانم هوادار پرسپولیس است و همینطور علاقه‌مند است که به فوتبال ایران کمک کند هم به فدراسیون کمک کرده و هم به باشگاه پرسپولیس و هیچ مسئله بدی در آن نیست که با ایشان ملاقات داشته باشم. من کاملا برای کسی که به ما کمک کند احترام قائل هستم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه فردا جمعه قرار است قرعه کشی جام جهانی انجام شود و شما چه پیش‌بینی برای این قرعه‌کشی خواهید داشت، توضیح داد: نمی‌توانم قرعه‌کشی جام جهانی را پیش‌بینی کنم اما اگر بخواهم ایران را با کرواسی مقایسه کنم به نظرم کرواسی در یک موقعیت بهتری قرار گرفته است چون او در سید 2 قرار دارد و عملا با یک تیم قوی و دو تیم ضعیف‌تر روبه‌رو خواهد شد. اما هیچ کس نباید به من بگوید که ژاپن، استرالیا و صربستان تیم‌های ضعیفی هستند. درباره ایران هم این انتظار وجود دارد که با دو تیم قوی هم گروه شود و با تیمی شاید مثل صربستان همگروه شود که ممکن است برای ایران نتایج عجیبی را رقم بزند. البته این امکان هم وجود دارد ایران و کرواسی هم‌گروه شوند.

برانکو در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر حواشی ایجاد شده در هفته‌های اخیر توسط بیرانوند و اینکه در بازی فردا با توجه به اینکه در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود، در این خصوص چه صحبتی با هواداران دارید، اضافه کرد: قبل از هر چیز باید بگویم که بیرانوند اشتباه کرده و خودش علنی عذرخواهی کرد. اما خیلی واضح است که مهمترین مسئله برای ما هوادار است ما افتخار می کنیم به هواداران تیم‌مان که بیش از 40-50 سال است پرسپولیس را دنبال و حمایت می کنند. در طول این سال‌ها پرسپولیس نتایج مختلفی کسب کرده اما هیچگاه هواداران دست از حمایت این باشگاه برنداشتند. یک بار دیگر از آنها تشکر و دعوت به حمایت می‌کنم تا همه با هم شادی کنیم. بیرانوند ملی‌پوش و دروازه‌بان تیم ماست و اعتقاد دارم «علی» رغم سوءتفاهمی که در همه جای دنیا پیش می‌آید همه باید برای منفعت پرسپولیس یک دست باشیم. کادر فنی، مدیریت، هواداران و بازیکنان. پرسپولیس هرچه بهتر نتیجه هرچه بهتر و بازی هرچه بهتر.

وی درباره اینکه گفته شده شما برای اینکه قراردادتان را تمدید کنید شروط اولیه‌ای از جمله امکانات کافی را درخواست کرده‌اید، گفت: این موضوع ارتباطی به بحث قراردادم ندارد. وقتی با آقای طاهری از هیچی شروع کردیم در این دو سال نتایج درخشانی را رقم زدیم. در کنار این نتایج در زیرساخت‌ها هم اقدامات خوبی انجام شد که بسیار مهم است. طبیعی است که من به عنوان مربی دوست داشته باشم همه امکانات در اختیار تیمم قرار داشته باشد. بازیکنان هرچقدر در شرایط بهتری تمرین کنند بازدهی بهتری خواهند داشت. البته که من توقع ندارم یک شبه همه چیز تغییر پیدا کند. ما در این دو سال قدم‌های بزرگی برای باشگاه برداشتیم و این روند ادامه خواهد داشت.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال روند مذاکراتتان برای تمدید قرارداد به کجا کشیده شد، گفت: ما صحبت‌های اولیه را برای تمدید قرارداد انجام دادیم اما زمان خیلی سریع پیش می‌رود و همزمان با تمدید قرارداد من خیلی از مسائل دیگر در تیم هست که باید به آن رسیدگی شود.