رجز خوانی لوئیس فیگو برای تیم ملی ایران!

نکونام و فیگو از دوستان نزدیک هم هستند. زمانی که ستاره پرتغالی با ستاره‌های جهان به تهران آمد، در هتل اقامت آن تیم، با نکو دیدار داشت و کلی گفتند و خندیدند. اولین ملاقات آنها هم سال 2006 و در زمین بازی بود‌؛ در آن بازی تاریخی مقابل پرتغال. آن روزها هر چند تیم ملی کلی ستاره داشت و پرقدرت بود ولی ایران باخت. این بار قرار است دوباره در جام جهانی‌ ایران و پرتغال با هم بازی کند ولی نه فیگویی هست و نه نکونامی. این دو اما بیرون از زمین کلی برای هم کری‌خوانی کردند. در پشت صحنه برنامه عادل، وقتی حاضران خودشان را یک جورهایی باخته بودند و عادل هم با خنده گفت: «دیگر جمع کنیم و برگردیم.» این نکونام بود که جلوی همه در آمد. او گفت: «این حرف‌ها را نزنید. قبل از جام جهانی‌ قبل هم همین چیزها را می‌گفتند ولی آخرش فهمیدید اشتباه می‌کردید.»

نکونام با همین جدیت با لوئیز فیگو هم کری‌خوانی کرد. روی کاغذ پرتغال بسیار قدرتمندتر از ایران است و با سه، چهار گل تیم ملی را بدرقه می‌کند. نکونام روایت می‌کند که، لوئیز فیگو با علم به همین موضوع، با خنده خطاب به او گفت: «شانسی جلوی تیم ملی پرتغال ندارید و بازنده‌‌اید. ما و اسپانیا از گروه صعود می‌کنیم.» این کری‌خوانی فیگو، با جواب نکو همراه شد. جواد در این باره به خبرورزشی می‌گوید: «من زیاد اهل کری‌خوانی نیستم، مگر اینکه برایم کری بخوانند. مثلاً در مقدماتی دور قبل، کاپیتان کره‌جنوبی گفت کاری می‌کنیم خون گریه کنید. دیدم کری می‌خواند، جوابش را دادم و گفتم خون که هیچ، جانم را هم برای ایران می‌دهم. در جام جهانی‌ قبلی هم وقتی بازی تمام شد و داشتیم به رختکن می‌رفتیم، بازیکنان آرژانتین که قبل مسابقه کری خواندند، بعد از بازی شروع به کری‌خوانی و توهین کردند که آنجا هم جواب‌شان را دادم و نزدیک بود حتی درگیر شویم. البته حرف‌های من و فیگو شوخی و خنده بود ولی او با خنده کری‌خوانی کرد.» نکونام لبخند می‌زند و ادامه می‌دهد: «وقتی فیگو کری‌خوانی کرد، به او گفتم حواست باشد آرژانتینی‌ها هم می‌گفتند 5، 6 تا به ایران می‌زنند ولی به سختی یک گل زدند و بردند‌؛ در حالی که حق ما برد بود و داور آن پنالتی واضح را نگرفت.»

بعد از بازی ایران و آرژانتین در جام جهانی‌ برزیل، چشم خیلی‌ها از تیم ملی ترسید و فهمیدند نباید کری‌خوانی کنند. به همین دلیل حداقل در آسیا و در 3 سال گذشته، خبری از کری‌خوانی‌ها نبوده است. بی‌شک اگر تیم ملی در جام جهانی‌ روسیه هم خوش بدرخشد، حتی ملی‌پوش‌ها می‌توانند برای دیگران کری بخوانند.