پیش بینی مدافع پرسپولیس از نتیجه تیم ملی در جام جهانی/ صعود با 5 امتیاز!

همگروهی ایران با پرتغال، اسپانیا و مراکش باعث واکنش‌های متفاوتی در خصوص شانس شاگردان کارلوس کی‌روش شده است. با این حال حسین ماهینی که سابقه حضور در جام جهانی برزیل را در کارنامه دارد، ابراز امیدواری می‌کند ایران بتواند با عبور از مراکش و متوقف کردن دو تیم قدرتمند گروه جواز صعود به مرحله بعدی را دریافت کند.

حسین ماهینی در خصوص قرعه ایران در جام جهانی روسیه به خبرنگار ما گفت: از قبل دعا می کردیم که گروه خوبی به ایران بخورد چرا که تیم خوبی داریم و امیدوار به نتیجه گیری آن در جام جهانی هستیم. ولی متاسفانه پرتغال و اسپانیا به گروه ایران افتادند و به نظرم کار نشد ندارد اما سخت است. اگر اسپانیا را فاکتور بگیریم به نظرم می‌توانیم مقابل پرتغال به نتیجه برسیم. پرتغال نسبت به آرژانتین 2014 تیم آسانتری است و ما همچنان امید داریم و می‌توانیم صعود کنیم ولی مهمترین چیز این است که در بازی اول مقابل مراکش به نتیجه برسیم. اگر سه امتیاز بازی اول را بگیریم برای صعود کار خوبی پیش رو دارد.

مدافع باتجربه و کاپیتان دوم پرسپولیس تقابل با تیم‌های قدرتمند را از جذابیت بازی‌های ایران در جام جهانی می‌داند و اینطور توضیح می‌دهد: مطمئنا بازی مقابل تیم‌های بزرگ جذابیت بیشتری دارد و اسپانیا می‌تواند یک ویترین خوب برای تیم ملی باشد. ما در سال 2014 مقابل آرژانتین نشان دادیم تیم خوبی هستیم و نگاه‌ها به سمت فوتبال ایران برگشت. ما در آن بازی عملکرد خوبی داشتیم و همه متوجه شدند ایران تیم خوبی است. مهم بازی اول ما مقابل مراکش است و همچنان معتقدم می‌توانیم صعود کنیم.

در لابلای شوخی‌هایی که بعد اعلام قرعه کشی منتشر شد، او نیز در توئیتر خود به این مساله پرداخت: من خودم به شوخی در توئیترم نوشتم که خدا کند کاتولونیا تا قبل از شروع جام جهانی از اسپانیا جدا شود و بتوانیم با تیم ضعیف‌تری از اسپانیا مواجه شویم و شانس ما بیشتر شود. شوخی‌های جالبی در این مدت در مورد قرعه ایران شکل گرفت اما در نهایت همه ما به این تیم امیدوار هستیم و برای ما هیچ کار نشدنی وجود ندارد.

ماهینی همچنان امیدوار است در فرصت باقیمانده بتواند یکی از گزینه‌های کی‌روش برای حضور در روسیه لقب گیرد: برای هر بازیکنی افتخار است که بتواند در جام جهانی حضور داشته باشد و بتواند در این مسابقات از نزدیک ببیند. من در سال 2014 این را حس کردم و نظرم درباره فوتبال عوض شد. سعی و تلاش خودم را بیشتر می کنم تا در این مدت بتوانم نظر آقای کی‌روش را جلب کنم.

وی در مورد پیش‌بینی‌اش از نتایج ایران در روسیه گفت: اگر بخواهم نتایج تیم ملی را در جام جهانی پیش بینی کنم؛ به نظرم مقابل اسپانیا و پرتغال توانایی کسب تساوی را خواهیم داشت و مراکش را هم می‌بریم و یکی از تیم‌های صعود کننده به مرحله بعدی خواهیم بود. شاید این رویاپردازی باشد اما فوتبال امروز شرایط تیم‌‎ها نزدیک شده و هیچ تیمی را نمی‌توان از پیش بازنده دانست و مطمئنا با تدارک مناسب و برگزاری دیدارهای تدارکاتی لازم قادر خواهیم بود عملکرد قابل توجهی را به جا بگذاریم.

ماهینی در مورد دیدار هفته گذشته تیمش برابر ذوب آهن و برتری 4گله برای شاگردان امیر قلعه نویی گفت: خودم برابر ذوب آهن پیش بینی 4 گل را نمی‌کردم و تنها تصور ما پیروزی مقابل این تیم بود. خدا را شکر همه چیز دست به دست هم داد تا برنده شویم. دو گل در نیمه اول و دو گل در نیمه دوم یک عملکرد خوب از تیم به جا گذاشت و تماشاگران کاملا از این عملکرد راضی بودند و همه لذت بردند. خدا را شکر همه چیز برای ما فوق العاده بود.

مدافع پرسپولیس بازی این هفته مقابل سپیدرود را برای تیمش سخت می‌داند و در این زمینه می‌گوید: بازی با سپیدرود سخت است. خصوصا در چمن مصنوعی اما همه ما سابقه بازی در چمن مصنوعی را داریم. اما از انگیزه سپیدرود در این دیدار خانگی نباید به سادگی گذشت. آنها مقابل تماشاگران خودی تمام توان خود را به کار خواهند گرفت تا با توجه شرایطی که در جدول دارد به دنبال کسب نتیجه است. اگر مقابل پرسپولیس خداناکرده سه امتیاز را بگیرد مطمئنا تمام اتفاقات تلخ نیم فصل فراموش می‌شود و بازی حیاتی برای آنهاست. اما ما هم به دنبال سه امتیاز هستیم و می‌خواهیم اختلاف خودمان را با دیگر مدعیان از همین الان افزایش دهیم.

ماهینی در پایان با تمجید از هواداران سپیدرودی برای آنها بعد از جدال مقابل تیمش آرزوی موفقیت کرد: طرفداران سپیدرود واقعا فوق العاده هستند و برای من وفاداری‌شان به تیم خیلی جالب است. آنها مسلما در بازی روز چهارشنبه حامی بزرگ تیم خود هستند و برای آنها کاملا احترام قائل هستم و بهترین آرزو را برای آنها دارم البته بعد از بازی مقابل پرسپولیس. امیدوارم آنها در ادامه لیگ موفق باشند و لیگ و فوتبال کشورمان به تماشاگرانی اینچنین نیاز دارد تا تنور رقابت و جذابیت را افزایش دهند. همانطور که گفتم برای آنها بعد از دیدار مقابل پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم مثل چند سال گذشته همچنان حامی بزرگ تیم خود باشند.