مبلغ قرارداد برانکو برای ماندن در پرسپولیس چه قدر است؟
برانکو ایوانکوویچ برای ماندن در پرسپولیس توافق کرد و راضی به تمدید قرارداد شد.

این بهترین خبر برای هواداران تیم فوتبال پرسپولیس است که حساسیت‌های زیادی نسبت به شرایط تیم محبوب‌شان داشتند. از این به بعد آنها با خیال راحت‌تری بازی‌های پرسپولیس را دنبال خواهند کرد.

برانکو چطور راضی شد؟

مسئولان باشگاه پرسپولیس پس از برگزاری چندین جلسه با برانکو سرانجام نظر این مربی را برای تمدید قرارداد جلب کردند. براساس گفته مسئولان باشگاه پرسپولیس برانکو ظرف چند روز آینده با حضور در باشگاه قرارداد خود را به مدت دو فصل تمدید خواهد کرد اما سؤال اینجاست که او چطور راضی شده تمدید قرارداد کند؟ چه شرط و شروطی پیش‌روی باشگاه گذاشته تا رضایت خود برای ماندن را اعلام کند؟ در حالی که گفته می‌شد او از امارات، قطر، ازبکستان، کرواسی، چین و حتی یک باشگاه ایرانی پیشنهاداتی گرفته، چه شد که به یکباره تصمیم به ماندن گرفت و تصمیمش را با هیأت‌مدیره درمیان گذاشت؟ آنچه می‌خوانید، آخرین اخبار در مورد شرایط تمدید قرارداد با برانکو است.

مطالباتم را می‌گیرم

همان‌طور که بارها این موضوع را عنوان کردیم، اولین شرط برانکو برای ماندن در پرسپولیس، دریافت مطالباتش بود. پولی که نزدیکان پرسپولیس می‌گویند چیزی بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان است. البته این مبلغ شامل قرارداد اصلی، پاداش‌های قهرمانی در لیگ و صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به همراه پیروزی در هر بازی است. باشگاه در این مورد خیال برانکو را راحت کرده که با اولین دریافتی از سوی اسپانسر، بخش زیادی از طلب این مربی کروات را واریز خواهد کرد.

شایعه 750 هزار دلاری

این شایعه نیز مطرح شده که برانکو برای تمدید قرارداد با باشگاه خواستار قرارداد 750 هزار دلاری بوده و هیأت‌مدیره هم پذیرفته‌اند که این مبلغ را پرداخت کنند. 750 هزار دلار چیزی در حدود 3 میلیارد و 111 میلیون تومان با احتساب نرخ دلار در بازار روز گذشته 4 هزار و 148 تومان خواهد شد. این در حالی است که قرارداد کنونی برانکو چیزی حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان است. به احتمال بسیار زیاد پرسپولیسی‌ها با این رقم کنار آمده‌اند. البته با توجه به موفقیت‌هایی که پرسپولیس با برانکو به دست ‌آورده، این رقم نمی‌تواند نسبت به قرارداد برخی مربیان پیشین باشگاه، چندان زیاد و غیرقابل باور باشد!

همه بازیکنان باید بمانند

دیگر شرط برانکو، حفظ همه بازیکنان بود. سرمربی پرسپولیس می‌داند با دردسری که باشگاه ریزاسپور بابت پرونده مهدی طارمی برای سرخپوشان به وجود آورده، احتمالاً تا زمستان سال بعد، باشگاه قادر به جذب بازیکن جدید نیست و باید به محرومیتش عادت کند. در این شرایط اگر بازیکنی از تیم جدا شود، امکان دارد یک فاجعه بزرگ رخ بدهد. از این رو، یکی از مهم‌ترین خواسته‌های برانکو این بوده که بازیکنان ماندگار شوند و به هیچ یک از یاران تیم، رضایتنامه داده نشود.

قرارداد سال دوم من مشروط است

برانکو گفته که می‌ماند اما یکی از اصولی‌ترین شروط او، بحث مدت قرارداد است. مدیران باشگاه اصرار داشتند که برانکو برای دو فصل در این تیم بماند چراکه لیگ قهرمانان آسیا با تقویم کره و ژاپن جلو می‌رود و به عنوان مثال اگر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا از گروه خود صعود کند، بخشی از بازی‌هایش به فصل بعدی لیگ ایران موکول می‌شود اما برانکو قبول کرده فقط در فصل هجدهم ماندگار شود و قراردادش برای ماندن در فصل نوزدهم مشروط به توافقات جدید باشد. حاجی‌بیگی و گرشاسبی از اعضای هیأت مدیره، این خبر را تأیید کرده‌اند و یعنی باشگاه با این شرایط نیز کنار آماده است.

امکانات و شرایط برای موفقیت می‌خواهم

برانکو اگر بماند، به دنبال تکرار موفقیت‌‌هاست و این موضوع، نیاز به نگاه حرفه‌ای از سوی مدیریت به تیم دارد. پس طبیعی است که برانکو در کنار مطالباتش، به دنبال ایجاد امکانات بیشتر برای موفقیت باشد. مرد کروات تیم از باشگاه خواسته زمین تمرین و کمپ‌های پرسپولیس را تقویت کنند و در انتخاب تیم‌هایی که برای بازی تدارکاتی به ورزشگاه شهید کاظمی می‌آیند و همچنین اردوهای تدارکاتی، عملکرد خوبی داشته باشند. البته برانکو بارها این را نیز خواسته که باشگاه، سایه محرومیت را از سر تیم بردارد تا بازیکنان با تمرکز بیشتری کارشان را دنبال کنند.