آشنایی با رقبای استقلال در لیگ قهرمانان/تیم شفر در گروه رهبر، رئیس و شیرها!

تیم فوتبال استقلال با تیم‌های الهلال عربستان، الریان قطر و برنده دیدار العین امارات و الملکیه بحرین هم گروه شده است. با رقبای تیم استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۸ آشنا شوید.

* الهلال عربستان ملقب به رئیس

تیم فوتبال الهلال عربستان معروف‌ترین تیم فوتبال آسیایی است که در قرعه استقلال در فصل جدید باید به مصاف این تیم برود. تیم سرشناس فوتبال عربستان که ورزشگاهی مجهز با نام ملک فهد دارد از رامان دیاز آرژانتینی به عنوان سرمربی استفاده می‌کند و یکی از تیم‌های پرقدرت آسیا طی سال‌های اخیر است. الهلال سال گذشته با تحمیل شکست سنگین به پرسپولیس راهی فینال قهرمانان آسیا شد اما در آنجا به سد نماینده ژاپن خورد و در فینال مغلوب اورا ردز این کشور شد و جام قهرمانی را از دست داد. سه بازیکن این تیم به نام نواف تمیاط، یاسر القحطانی و ناصر الشمرانی طی سالیان گذشته موفق به کسب عنوان بهترین بازیکن فوتبال آسیا شدند و این نشان می‌دهد که الهلالی‌ها در سطح اول فوتبال آسیا حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارند. این تیم تاکنون دو بار قهرمان آسیا شده و دو بار هم موفق به کسب سوپرجام آسیا شده است.

* الریان قطر ملقب شیرها

تیم فوتبال الریان قطر دیگر تیم آسیایی است که باید در مرحله گروهی قهرمانان آسیا باید به مصاف استقلال تهران برود. این تیم در سال ۱۹۶۷ تأسیس شده و در کشور قطر به شیرها معروف است. الریان قطر فصل گذشته در گروه تیم فوتبال پرسپولیس قرار داشت و با یک خط حمله فوق‌العاده و قوی در قطر شاگردان برانکو را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد و در تهران مقابل نماینده کشورمان به نتیجه مساوی بدون گل رسید. اگرچه این تیم نماینده کشورمان در یک بازی شکست داد اما در مجموع نتوانست از گروه خود صعود کند. سرمربی تیم فوتبال الریان قطر مایکل رادلوف است که یک یاز بازیکنان سرشناس تیم دانمارک در دهه نود میلادی محسوب می‌شود.

* العین امارات ملقب به رهبر

تیم فوتبال العین امارات شاید به نوعی تیمی باشد که هواداران استقلال روی آن حساس باشند نماینده کشورمان با استفاده از برادران عبدالرحمان با آن چهره‌های خاص و پیراهن بنفش‌رنگش فصل گذشته شکستی سنگین را در آسیا به تیم علیرضا منصوریان تحمیل کرد و با نتیجه ۶ بر یک در امارات سند حذف آبی‌پوشان تهرانی را به امضا رساند. سرمربی العین امارات زوران مامیچ است که فصل گذشته این تیم تا مراحل بالا هدایت کرد اما در نهایت این تیم با شکست مقابل الهلال عربستان از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان باز ماند. نکته جالب توجه در تیم العین این است که این تیم در سال ۲۰۱۶ به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید ولی در آنجا مغلوب چونبرک موتورز کره جنوبی شد و نتوانست عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کند. سرشناس‌ترین بازیکنان العین طی سال‌های اخیر ناصر الشمرانی، نشاط اکرم و فرهاد مجیدی هستند که بازیکن ایرانی در سال ۲۰۰۲-۲۰۰۳ لیگ قهرمانان آسیا گل قهرمانی این تیم در این رقابت‌ها را به ثمر رساند و مهم‌ترین عنوان العین امارات در آسیا همین عنوان قهرمانی است. این تیم البته در سال ۲۰۰۵ هم نایب قهرمان آسیا شده و همین‌طور در سال ۲۰۱۶ نیز به این عنوان دست پیدا کرده است.

* المالکیه، در صورت برنده شدن درمقابل العین

المالکیه تیمی ناشناخته در فوتبال آسیا است که استادیومی اخصتاصی به نام استادیوم البحرین در اختیار دارد این تیم توانسته سند صعود به پلی‌آف لیگ قهرمانان اسیا را پیدا کند و از یک مهاجم خطرناک به نام پائولو که اهل کشور مالی است استفاده می‌کند. البته المالکیه تیمی است که بعید به نظر می‌رسد در دیدار پلی‌آف از العین نماینده قدرتمند کشور امارات عبور و به مرحله گروهی راه پیدا کند.