همه چیز در مورد حمید استیلی

سرویس ورزش افکار نیوز - حمید استیلی از پرسپولیس رفت تا او نیز همچون حامی همیشگی اش فصلی ناکام و مملو از سیاهی را پشت سر بگذارد. مربی جوان و مغموم این روزهای فوتبال ایران در شرایطی باید مدت ها گوشه نشینی را تحمل کند که حتی در کارنامه ای که از خود برجای گذاشته نتوانسته عملکرد گذشته خود را نیز با تیم بزرگی چون پرسپولیس بهبود بخشد.

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی «افکار» استیلی پیش از اینکه وارد عرصه سرمربیگری شود در پرسپولیس زیر نظر مربیان زیادی، از آری هان، پروین و زوبل گرفته تا دنیزلی و افشین قطبی، دستیاری کرد. اما در همه دوران دستیاری اش تقریبا با تمام مربیان به مشکل خورد. اوج اختلافات او نیز با دنیزلی و افشین قطبی بود. دنیزلی او را از پرسپولیس اخراج کرد اما قطبی و استیلی تا پایان فصل باهم ماندند.

استیلی جای فردی را در پرسپولیس گرفت که هر چند نتایج قابل توجهی با سرخپوشان در پرسپولیس نداشت اما برخی مسائل حاشیه ای باعثشده بود تا وی محبوبیت ویژه ای پیدا کند. این نکته هم از همان روز اول دیدار تیم های پرسپولیس و سایپا زمانی که هواداران پس از گل تیم سایپا فریاد علی دایی را سردادند کاملا مشخص بود.
سایه سنگین علی دایی با ۲ قهرمانی در جام حذفی بدجوری استیلی و تیمش را تحت فشار قرار داده بود. از همین رو به مقایسه عملکرد استیلی و علی دایی در ۱۵ هفته ابتدایی ۲ فصل اخیر پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که علی دایی از هر لحاظ بهتر از استیلی بوده و بی دلیل نیست که هواداران مدام نام او را روی سکوها فریاد می زنند.

علی دایی و حمید استیلی در دوران سرمربیگری خود در پرسپولیس ۳ بار حضور در دربی را تجربه کرده اند که در این زمینه هم دایی کارنامه بهتری از خود بر جای گذاشته است. هر چند دایی هم مثل استیلی دو داربی را با شکست پشت سر گذاشت اما در یک داربی پیروز شد و ۳ امتیاز ارزشمند را در لیگ نهم به حساب پرسپولیس اندوخت.




استیلی که بعد از سال ها مربیگری در پرسپولیس و سرمربیگری در لیگ، امسال به آرزوی دیرینه اش رسیده بود تا به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم محبوبش بنشیند و توانایی هایش را نشان دهد، با کارنامه ای ضعیف از این تیم اخراج شد.
نکته جالب اینجاست که استیلی با کنار رفتن از پرسپولیس در اخراج نیز هتریک کرد تا سومین اخراج در دوران سرمربیگری اش را تجربه کند. به همین بهانه به سراغ کارنامه استیلی در این مدت رفته و مروری بر عملکرد او در سال های اخیر خواهیم داشت.




بنابراین گزارش با توجه به جدول عملکرد حمید استیلی در دوران سرمربیگری در تیم های استیل آذین، شاهین و پرسپولیس به این نکته دست می یابیم که این مربی جوان در استیل آذین، زمانی که برای اولین بار سرمربیگری یک تیم را برعهده داشت عمکلرد بهتری نسبت به دو فصل بعدی خود داشته است.