روایت کوهنوردان نجات یافته از ریزش بهمن

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در منزل کوهنورد فقید شهرستان الیگودرزی زنده یاد امان الله جوکار حضور یافت و درگذشت این ورزشکار را به خانواده وی تسلیت گفت.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در این دیدار، ضمن تمجید از تمامی کوهنوردان، دست اندرکاران و همیاری همه  عناصر در عملیات جستجو و نجات، از قول نجات یافتگان اشترانکوه لرستان گفت: زنده یاد امان الله جوکار بعد از راهنمایی ما برگشتند که باقیمانده گروه را به طرف پناهگاه راهنمایی کنند.

وی افزود: حرکتی جوانمردانه که از کوهنوردی مانند ایشان دور از انتظار نبود و جان خود را در این راه فدا کردند.

مرحوم امان الله جوکار فرد سمت راست در تصویر در حین تجلیل شدن سال 94

در این دیدار رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی، ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان الیگودرز، ریاست هیئت کوهنوردی استان لرستان، ریاست هیات کوهنوردی شهرستان همراه هیات کوهنوردی و جمعیت هلال احمر، جمعی از هیئت‌های ورزشی الیگودرز و کوهنوردان همدل و همراه شهرستان حضور داشتند.

تیم کوهنوردی 14 نفره از مشهد به همراه یک کوهنورد از الیگودرز 4 روز قبل برای صعود به قلعه اشترانکوه لرستان عازم منطقه شدند که در مسیر صعود به قلعه براثر ریزش بهمن دچار حادثه شدند که تاکنون 8 کوهنورد از جمله امان الله جوکار جان خود را از دست دادند و جسد علی حسینی آخرین کوهنورد مفقود شده هنوز پیدا نشده است.