مجبور بودیم سربازی را انتخاب کنیم

مهدی‌پور در مصاحبه با خبرنگار ما از دلایل این انتخاب صحبت کرده و از ذوب‌آهنی‌ها انتظار دارد وی را درک کنند. با هم این مصاحبه را بخوانیم:

چه اتفاقی افتاد که تصمیم گرفتی به تراکتورسازی بروی؟

واقعیت این بود که وضعیت تحصیلی ناشخص بود و هر لحظه ممکن بود این موضوع برایم دردسرساز شود. برای همین تصمیم گرفتم در این موقعیت سرباز شوم و به تیم تراکتورسازی بیایم تا خدمت سربازی‌ام را در این شهر پشت سر بگذرانم.

انتخاب تبریز به یحیی و سابقه کار به او مربوط است؟

به هر حال کادرفنی که سکان هدایت تراکتور را برعهده داشتند، کادرفنی بودند که من سال گذشته سابقه همکاری با آنها را داشتم و روی این افراد شناخت کافی دو طرفه‌ای بین‌مان قرار داشت و این را می‌دانستم که می‌توانم روزهای خوبی را تحت هدایت آنها داشته باشم. 

روند خوب نیم فصل اولت در ذوب‌آهن را در تراکتورسازی ادامه خواهی داد؟

صددرصد تمام تلاشم را خواهم کرد تا پیشرفت بیشتری داشته باشم و روند صعودی خودم را طی کنم و حتی بازی‌های درخشان‌تری به نسبت حضورم در ذوب‌آهن داشته باشم و در موفقیت تیم و خوشحالی هواداران و پیشرفت فوتبالی خودم کمک کنم.

درباره صحبت‌های آذری و گلایه‌اش از جدایی شما چه نظری داری؟

آقای آذری مدیرعاملی بودند که من 3، 4 سال با او کار کرده بودم و در این مدت ایشان خیلی نسبت به من لطف داشتند و مثل یک پدر همیشه کنارمان بودند و باید در این فرصت از ایشان تشکر کنم. او مرد بسیار کاربلد و مدیرعاملی بودند که ما همیشه حضورشان را کنار خودمان احساس کردیم. اما درباره اعتراض ایشان و اینکه آیا این جدایی ما و کار تراکتورسازی حرفه‌ای‌گری بود یا نبود را در جریانش نیستم. فقط درباره خود می‌توانم بگویم نسبت به شرایطی که داشتم مجبور به گذراندن دوران سربازی بودم.

ذوب‌آهن طی هفته‌های گذشته عملکرد خوبی نداشته، آیا جدایی شما در این روند تاثیرگذار بوده؟

چه من، چه دانیال و چه احسان هر سه تا زمانی که در ذوب‌آهن بودیم سعی کردیم در خدمت تیم بودیم و بهترین عملکردمان را داشتیم و هیچ کمک‌کاری از سوی ما رخ نداده است. این نتایج نسبتا بد هم فکر نمی‌کنم به این جدایی ما مربوط باشد و مادامی که در کنار تیم بودیم بهترین نمایش را داشتیم و ذوب‌آهن خانه ماست و هیچ وقت کاری نمی‌کنیم که به ضرر خانه خودمان شود.

بعد از مهدی شریفی و محبوبتش در تبریز تو دومین بازیکن اصفهانی هستی که به تبریز رفته‌ای آیا آن علاقمندی را می‌توانی تکرار کنی؟

مهدی شریفی خاطرات خوبی را در بین هواداران تراکتوری و در تبریز به وجود آورده و به عنوان یک همشهری با مهدی خیلی خوشحالم که او توانسته دل هواداران تراکتورسازی را به دست بیاورد و آنقدر خوب باشد که دوستش داشته باشند. من هم همه تلاشم را می‌کنم طوری کار کنم که هواداران تبریزی از من رضایت داشته باشند و تراکتور به جایگاه واقعی‌اش بازگردد و خوشحال باشند.

بعد از حضور با ذوب‌آهن در آسیا این‌بار تجربه حضور در لیگ قهرمانان را با تراکتورسازی داری، دست است؟

از دو سال پیش من تجربه حضور در آسیا را داشتم و امسال شانس این را دارم که با تراکتورسازی تجربه حضور آسیا را تکرار کنم. مطمئتا تجربیات سال‌های گذشته در تراکتورسازی خیلی برایم خوب خواهد بود. امیدوارم در معتبرترین جام ممکن بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و هوادارانمان سربلند باشند.

فکر می‌کنی حالا تراکتورسازی با جذب بازیکنان موفق چون تو می‌تواند در جمع مدعیان لیگ قرار بگیرد؟

 به هر حال یک نیم فصل گذشته چیزی که هست، تراکتورسازی یک زمان نسبتا طولانی از گرفتن بازیکن محروم بوده و فصل هنوز تمام نشده و سعی می‌کنیم خودمان را به بالای جدول نزدیک کنیم و جایگاهی کسب کنیم که لایق حمایت همه جانبه هواداران باشیم.

حرف آخر ...

آدمی نیستم که گذشته‌ام را فراموش کنم و از همه کسانی که در ذوب‌آهن برایم زحمت کشیدند چه از بدو حضورم و چه زمانی که خارج شدم دست تک‌تکشان را می‌بوسم و برای همه آنها آرزوی موفقیت می‌کنم و با همه وجود برای تراکتورسازی تلاش می‌کنم تا به جایگاه واقعی‌اش برگردد و هوادارانش را خوشحال کنیم.