حجت الاسلام علیرضا علیپور رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ در گفتوگو با فارس در مورد مشکلات حاد مالی باشگاههای لیگ برتری اظهار داشت: این مشکل قابل حل است و قرار است در نیم فصل لیگ نمایندگان باشگاهها و اهالی فوتبال با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نشست مشترکی برگزار کنند تا برای حل این مشکل راه حلی پیدا شود. نمایندگان مجلس به درستی میگویند قانون را نمیتوان تغییر داد اما در صورتی که راهکاری برای حل این مشکل از سوی اهالی فوتبال به مجلس ارایه شود آنها حاضر به کمک هستند.

وی ادامه داد: پیش از این قرار بود نشست مشترکی بین اهالی فوتبال و مجلس شورای اسلامی برگزار شود اما ماجرای شیثرضایی و محمد نصرتی جو را به شدت سنگین کرد و این جلسه به تعویق افتاد. دو ماه پیش نامه‌ای خطاب به رئیس و هیئت رئیسه محترم مجلس نوشته بودیم و خواستار برگزاری چنین جلسه‌ای بودیم.

علیپور تصریح کرد: باشگاه‌های ما هنوز پروانه حرفه‌ای نگرفته‌اند و می‌خواستیم مجلس برای دیوان محاسبات قانون جدید را تفسیر کند.

رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ازشیابی سازمان لیگ با انتقاد از عملکرد برخی باشگاه‌ها عنوان کرد: سقف قرارداد، برای چنین روزی بود. ما می‌گفتیم تا منبع مالی تامین نشده تعهد مالی ایجاد نکنید و باشگاه‌ها به اندازه جیب‌شان خرج کنند اما آن روز گفته شد این‌ افراد فوتبال را پادگان کرده‌اند و غیرکارشناسی حرف می‌زنند در حالی که ما دلسوز فوتبال بودیم.

تعطیلات نیمفصل لیگ برتر از سهشنبه هفته جاری آغاز میشود و تا ۱۴ دی ادامه خواهد داشت.