واکنش بشار رسن به پنالتی که جنجال به پا کرد!

رسن که قراردادی دو ساله با پرسپولیس دارد، در دوران افت محسن مسلمان کمک حال تیم برانکو ایوانکوویچ بود و حالا در روزی که هافبک بازیساز اصلی سرخ ها به میدان نرفت، بار دیگر موثر ظاهر شد تا برانکو را بابت این خرید رو سفید کرده باشد. اینطور که به نظر می‌رسد رقابت او و مسلمان همچنان ادامه خواهد داشت چرا که هر دو درخششی پایان ناپذیر دارند و قصد جا زدن ندارند.

 گفت و گو با این ستاره محبوب عراقی را بخوانید:

بعد از چند مسابقه غیبت به ترکیب اصلی رسیدی. دوران بیرون بودن از ترکیب چطور گذشت؟

 خب به صلاحدید برانکو مقابل سپیدرود بازی نکردم تا به وضعیت صد درصدی برسم و بتوانم کامل در خدمت پرسپولیس باشم. به همین دلیل یک بازی هم کامل در میدان نبودم اما الان کاملا آماده‌ام و می‌توانم در خدمت پرسپولیس باشم.

برای نخستین بار در سیستم 2-4-4 لوزی

در راس لوزی خط میانی بازی کردی و نمایش خوبی هم داشتی. اینجا پست اصلی تو است یا در کناره‌ها راحت‌تری؟

 خیلی من این ترکیب و چینش را دوست داشتم. مطمئنم اگر با این ترکیب بازی کنیم می‌توانیم تمام تیم‌ها را حتی با فاصله دو گل ببریم. این ترکیب و سیستم خیلی برایم جالب بود. نمی‌دانم در آینده با چه سیستمی بازی خواهیم کرد اما من این سیستم را خیلی دوست داشتم.

کمک داور بازی با اشتباهش اجازه نداد آمار دو پاس گل برای تو در این بازی ثبت شود. چطور شد در آن صحنه خودت هم می‌توانستی گل بزنی اما باز هم پاس دادی؟

 قبلا هم گفته بودم که دوست دارم بیشتر سازنده گل باشم تا زننده گل.

صحنه پنالتی روی تو هم سر و صدای زیادی به پا کرد.

 من با مدافع حریف درگیر بودم که این درگیری تا داخل محوطه جریمه ادامه داشت اما به هر حال پنالتی نبود ولی دیدید که نیمه دوم داور با یک اشتباه، اشتباه نیمه اولش را جبران کرد.

درباره گروه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و تیم‌های الوصل، السد و برنده بازی نسف قرشی و الفیصلی اردن چه نظری داری؟ دوست داری تیم اردنی از پلی آف بالا بیاید؟

 برای من فرقی نمی‌کند کدام تیم از پلی آف بالا بیاید. همه تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان خوب هستند و به‌عنوان قهرمان لیگ کشورشان یا منتخب کشورشان به این مسابقات می‌آیند. هر تیمی در این رقابت‌هاست مطمئنا ظرفیت بالایی دارد و هر گروهی سختی خاص خودش را دارد.

محسن مسلمان بعد از بازی قبل با انتشار پستی از تو به‌عنوان دوستش یاد کرده. به نظر می‌رسد با اینکه هم‌پستی و رقیب هستید اما رابطه خوبی با هم دارید.

 محسن یکی از دوستان خوب من و صددرصد طراح تیم است. اینطور نیست که چون او در پست هافبک بازی می‌کند رقیب من است یا او رقیب من است. در پرسپولیس ظرفیت بازیکنان آنقدر زیاد است که هر کس در هر پستی می‌تواند بازی کند. مثلا سیدجلال مدافع میانی است اما ماهینی هم دفاع وسط بازی می‌کند پس نمی‌توانید بگویید رقیب ماهینی است. یا در پست دفاع چپ محمد انصاری هم جای شایان بازی می‌کند پس نمی‌توانید بگویید انصاری رقیب شایان است. در تیم ما همدلی رقابت را کاملا مثبت و با هدف کرده است.

فکر می‌کنی پرسپولیس بتواند جام حذفی و لیگ را با هم ببرد؟

 همیشه گفته‌ام که ما دنبال قهرمانی در هر دو جام هستیم.

برای بازی‌های تیم زیر 23 سال آسیا به تیم عراق دعوت شده‌ای. قرار است به این مسابقات بروی؟

 بله دعوت شده‌ام. این بازی‌ها برایم خیلی مهم است چون بعد بین‌المللی دارد. عراق هم یکی از مدعیان این رقابت‌هاست.

ظاهرا برانکو هم موافقت کرده که بروی و مدتی طولانی در پرسپولیس نیستی.

 آقای برانکو به من لطف دارد که اجازه داد بروم. من کاملا در اختیار ایشان گذاشته بودم که اگر اجازه بدهند بروم که خوشبختانه اجازه دادند.