جزئیات برنامه‌ها و رقبای احتمالی تیم ملی
اردو با حضور بازیکنان داخلی آغاز می‌شود و ایران چند روز بعد، یک بازی پشت درهای بسته برگزار می‌کند. در این مسابقه خبری از بازیکنان خارجی نخواهد بود، چراکه اردو در زمان فیفادی برگزار نمی‌شود و فقط بازیکنان داخلی در آن حضور دارند. تیم ملی برای بازی پشت درهای بسته به دنبال یک رقیب عربی است. لبنان، عراق، اردن و سوریه 4 تیمی هستند که مد نظر کارلوس کی‌روش قرار دارند و فدراسیون فوتبال مذاکرات با آنها را آغاز کرده است.

تیم ملی ایران پس از بازی دوستانه، تمرینات را تا روز 7 فروردین ادامه می‌دهد و دو بازی دوستانه دیگر انجام خواهد داد. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بازی‌های تیم ملی یا در قطر برگزار می‌شود یا در یک کشور اروپایی. لیستی که کی‌روش در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده، حامی نام چند تیم ملی است که بازی با هر کدام از آنها می‌تواند برای ایران مفید باشد. در لیستی که کی‌روش به فدراسیون فوتبال ارائه داده نام‌های بلغارستان، صربستان، رومانی، لهستان، اروگوئه، اوکراین، بوسنی، مصر، مجارستان، کرواسی، ایتالیا، تونس، شیلی و اسلواکی دیده می‌شود.

کی‌روش به فدراسیون فوتبال اعلام کرده هر کدام از این بازی‌ها برای تیم ملی در فروردین جور شود، خوب است و می‌تواند برای تیم ملی بسیار مفید باشد. فدراسیون هم در حال حاضر مشغول مذاکره با فدراسیون این کشورهاست تا در نهایت دو نام از بین این نام‌ها برای بازی با تیم ملی ایران انتخاب شوند.

پس از این اردو، تیم ملی دوباره تعطیل می‌شود. از همان روزهای ابتدایی خرداد، تیم ملی دوباره استارت تازه‌ای خواهد زد. در این زمان لیگ برتر هم به پایان رسیده و بازیکنان به طور کامل در اختیار کی‌روش هستند. کارلوس فعلاً در برنامه به صورت قطعی برای 12 خردادماه بازی ایران و الجزایر را گنجانده است. البته دیروز خبرهایی رسید که تاریخ بازی عوض شده ولی کی‌روش هنوز در برنامه تغییری ایجاد نکرده است. شاید مثلاً این مسابقه به فروردین ماه منتقل شود.

 در هر صورت اردویی که برگزار می‌شود اردوی پایانی ایران برای جام جهانی‌ است و تیم ملی احتمالاً قبل از ترک ایران یک مسابقه دوستانه در آزادی داشته باشد تا از سوی هواداران بدرقه شود. قبل از شروع رقابت‌های جام جهانی‌ هم ایران یک دیدار دوستانه خواهد داشت. هنوز در این زمینه نام تیمی معرفی نشده ولی قطعاً تیمی خواهد بود که در جام جهانی‌ حاضر است.