عملکرد آماری بارسلونا و رئال مادرید قبل از ال کلاسیکو

نشریه مادریدی آس در گزارشی مدعی شده تیم فوتبال بارسلونا در دیدار روز شنبه در برنابئو در حالی به مصاف رئال مادرید می‌‌رود که آمار بسیار مناسب‌‌تری نسبت به رقیب دیرینه خود دارد.

تیم ارنستو والورده از نظر آمار تهاجمی کاملا به حریف برتری دارد، هم در تعداد گل‎های زده و هم شوت‎های تاثیرگذار. در رقابت‎های این فصل لالیگا بارسلونا از ۱۹۵ شوت ۴۲ گل زده و رئال مادرید از ۲۲۱ شوت ۳۰ گل. در واقع بارسا مقابل دروازه حریفان تاثیرگذارتر کار کرده و از ۴.۶ شوت یکی به گل تبدیل شده است و در مقابل رئال از هر ۷.۳ شوت یکی را وارد دروازه کرده است.

از یک جنبه دیگر تهاجمی هم آبی و اناری‎ها برتری دارند. این تیم نسبت به رقیب مادرید از نظر تعداد پاس‎های سالم هم بهتر کار کرده است. ۱۰ هزار و ۵۷۶ در مقایسه با ۸ هزار و ۸۵۲. همچنین در مالکیت توپ برتری ۶۴.۱۱ به ۶۲.۳ دارد.

در برخی جنبه‎های دفاعی البته رئال اوضاعی بهتر دارد. این تیم کرنرهای کمتری به حریف داده، ۴۹ به ۶۱، شوت‎های کمتری به سمت دروازه‌‌اش زده شده که داخل چارچوب باشد، ۱۷ به ۵۲ و در نهایت قطع توپ‌هایش هم از بارسا بیشتر است.

البته که در ال‎کلاسیکوها نگاه‌ها روی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو است. در برنابئو ستاره آرژانتینی از نظر گلزنی بسیار بهتر کار کرده و ۱۴ بر ۴ از رقیب پرتغالی پیش است.